Podczas remontu naszego Ursusa wykonywaliśmy pomiar ciśnienia sprężania i jak się okazało 6 cylinder miał zaniżoną kompresję. Ja obstawiałem pęknięty pierścień tłokowy. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana uszkodzonych detali.
W praktyce największym wyzwaniem jest dokładne oczyszczenie tłoka z nagaru, zwłaszcza w rowkach pod pierścienie.
Mechanicy mają jednak sprawdzony sposób. Wystarczy przełamać stary pierścień. Elementy te wykonane są przeważnie z żeliwa i po przełamaniu powstaje ostra krawędź, która idealnie sprawdzi się w usuwaniu uporczywego nagaru nagromadzonego w rowku. Jedynie jeśli silnik został solidnie przegrzany może nie udać nam się złamać pierścienia. Na skutek wysokiej temperatury pierścienie tracą swoje właściwości i stają się miękkie jak plastelina.
StoryEditor
Jak szybko usunąć nagar z rowka pierścieniowego?
Często za słabą kondycję silnika odpowiadają zużyte lub pęknięte pierścienie. Podpowiadam jak szybko usnuć nagar z rowka pierścieniowego.