Intensywne prace polowe w czasie żniw, wzmożony ruch i obciążenia są testem nie tylko dla ludzi i ich odporności, ale też dla sprzętu. To pierwszy poważny sprawdzian w warunkach bojowych, który może pokazać jego wartość. To też okazja do ujawnienia się plusów, wad i… awarii. Koszty serwisu, części i napraw są wysokie. Nie zawsze jednak rolnik skazany jest na ich ponoszenie, zwłaszcza gdy dysponuje sprzętem nowym, na gwarancji. Skupmy się zatem na tych, którzy mają to szczęście w nieszczęściu: doświadczyli usterki w sprzęcie objętym gwarancją.
Prawa nabywcy a obowiązki gwaranta
Niemal każdy spotkał się z gwarancją, kupując coś nowego, a nawet używanego – artykuły gospodarstwa domowego, elektronikę, samochód, ciągnik, czy maszyny lub wyposażenie obory, albo chlewni. Przy sprzęcie nowym to norma, przy używanym pożądany dodatek.
Gwarancja: czym ona w zasadzie jest? Art. 577 § 1 Kodeksu cywilnego stanowi, że udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, określającego obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu....