Jeżeli do tej liczby dodamy 401 tys. oświadczeń potwierdzających brak zmian w tym roku w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2017, które są równoznaczne ze złożeniem wniosku za ten rok, to można przyjąć, że 411 tys. rolników ma ten problem za sobą.
Po pierwszych dwóch dniach działania aplikacji eWniosekPlus zapytaliśmy rolników o to co sądzą o nowym sposobie składania wniosków. Odpowiedzi były różne. Poniżej zamieszczamy zarówno głosy popierające wprowadzenie tej aplikacji, jak też i głosy krytyczne.
Głosy „za”
Tomasz: Złożyłem 15 marca o 9 wieczorem i wszystko było okej. Żadnych zacinek, od razu wygenerowane mapy, tylko posprawdzać wszystkie dane i gitara. Dziwne że już nie działa gdzieś.
Remigiusz: Oczywiste jest, że nowość będzie miała zwolenników i przeciwników tylko nie rozumiem jednego. Tej fali krytyki. Na chwilę obecną system działa bez zarzutu, logowanie na smartfonie.
Zofia: U mnie działa dość dobrze. Aplikacja łatwiejsza od poprzedniej. Oczywiście są rzeczy które można by zmienić żeby było jeszcze łatwiej. U mnie nie ma podglądu stada bydła, jeśli w tej kwestii się nic nie zmieni to będzie trzeba wprowadzać ręcznie wszystkie numery zwierząt. W wersji papierowej TUZy na mapkach są normalne, a w eWniosku cenne przyrodniczo.
Adam: U mnie śmiga, wniosek już wysłany.
Głosy „przeciw”
Małgorzata: Aplikacja jest nie dopracowana, dajmy na to mamy uprawy na dwóch różnych obszarach ONW a aplikacja wszystko pociąga pod jeden i nie ma możliwości zmiany a poza tym miał być zmieniony wybór nowych działek, czyli że wpisujemy województwo, powiat, gminę, miejscowość i nr działki a tu nadal szukanie po "terycie", wielu ludziom to utrudni odnalezienie swoich nowych działek, co jeszcze, system się muli i jak wejdzie się we wniosek to działki niby są wyrysowane, ale tak nie dokładnie, że trzeba wszystko poprawiać, czyli ogólnie słabo.Justyna: Na szkoleniu pani z ARIMR nam oznajmiła że rolno-środowiskowe dostępne będą dopiero od 15 kwietnia.
Aleksandra: Mnie najbardziej śmieszny fakt, że na szkoleniach odnośnie wypełniania tych e-wniosków bazowano na wersji demo, która i tak ledwo działała, bo był za słaby internet podobno. Co za tym idzie - na większość pytań rolnicy nie otrzymali odpowiedzi, bo wersja demo nie miała potrzebnych opcji a prowadzący nie był w stanie z pamięci nam wytłumaczyć....
Dariusz: Nic nie działa ważne że w mediach podali że możemy już wnioski składać A dopłat za zeszły rok jak nie było tak nie ma.
Bartek: System koniec końców padnie zupełnie a Agencja przewidziała jego upadek przysyłając nam papierowe wersje. Pewnego dnia wyjdzie ogłoszenie, że jednak będą przyjmować wnioski papierowe. Jeszcze się nie logowałem ale czytając to, włos jeży się na głowie.
Łukasz: Cytując klasyka - Grzegorza Halamę. Ja wiedziałem, że tak będzie.
Dawid: Mam podobnie. Do wyboru wniosku jest wszystko okej lecz potem nic nie działa i wyrzuca z systemu..
Bartek: Zobaczycie, ze będzie możliwość wysłania wniosku w formie papierowej tylko trzeba będzie załączyć oświadczenie o tym, że wyrażamy zgode na zalogowanie się na nasze konto przez pracownika ARiMR, który po prostu wprowadzi za nas dane do systemu i tyle w temacie :) Rumuni już tak funkcjonują.
Małgorzata: Opinia doradcy z ODR -15 marca na 20 wniosków nie udało się złożyć żadnego.
Artur: Nie działa nic nawet logowanie masakra:-/
Mimo wszystko trzymamy kciuki, żeby aplikacja eWniosekPlus poprawnie działała i nie przysparzała rolnikom problemów. A jak będzie naprawdę - to pokażą najbliższe tygodnie do 15 maja. bcz
Źródło: facebook.com.TopAgrarPolska
Jak korzystać z aplikacji eWniosekPlus? Czytaj tutaj!