Przypomnijmy, tylko do 15 listopada można starać się o pomoc na wymianę pokryć dachowych na budynkach gospodarskich wykonanych z materiałów zawierających azbest, a wnioski o pomoc można składać wyłącznie w formie elektronicznej przez formularz udostępniony na Platformie Usług Elektronicznych. Co miało w zamyśle być ułatwieniem dla rolników, na finiszu akcji okazało się nie lada wyzwaniem...
„Brak możliwości logowania w aplikacji i złożenia wniosku”
– 15 listopada koniec naboru na wymianę pokrycia dachowego zawierającego azbest a system od wczoraj nie aktywny brak możliwości logowania w aplikacji i złożenia wniosku przez beneficjenta... (...) 10.12 system przywrócony do życia...oby wytrzymał do końca – alarmuje Konrad Krupiński, właściciel gospodarstwa rolnego, wiceprezes Warmińsko-Mazurskiego Związku Hodowców Bydła Mlecznego.
– Dziś mija termin składania elektroniczne wniosków o wsparcie na wymianę pokryć dachowych. Mamy jednak taką niespodziankę. Ci którzy uważali, że istnieją jakieś zasady nieźle zdziwili się... – nie kryła rozczarowania Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza.
„24,25 tys. wniosków o ok. 304 mln zł dofinansowania na wymianę pokryć dachowych”
Tymczasem na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przeczytać możemy o tym, jak wielkim zainteresowaniem wśród rolników cieszy się dofinansowanie wymiany pokryć dachowych począwszy od 17 października 2022 r.
– Do 13 listopada zarejestrowano 24,25 tys. wniosków o ok. 304 mln zł dofinansowania na wymianę pokryć dachowych z azbestu – podaje ARiMR.
Około godziny 15.00 na Facebooku ARiMR pojawił się krótki komunikat w sprawie powtarzających się awarii
ARiMR dzisiaj przed południem uspokajała i wyjaśniała, że czas na złożenie wniosku jest dziś do północy. Rzecznik prasowy ARiMR Paweł Wojcieszak poinformował, że Agencja wie o problemie, ale na ten moment został on rozwiązany i system składania wniosków za pośrednictwem platformy usług elektronicznych znów działa poprawnie.
- My nie możemy się zalogować do systemu, bo jest on przeznaczony dla rolników. Ale cały czas monitorujemy poprzez Facebooka informacje od rolników i obecnie piszą oni, że już można składać wnioski. Na razie nie wiemy, czy to był błąd w systemie, bo jeszcze nie mamy zdiagnozowanego tego problemu. Na ten moment mogę jednak zapewnić, że system działa - poinformował Wojcieszak.
Około godziny 15.00 na Facebooku ARiMR pojawił się krótki komunikat w sprawie powtarzających się awarii
ARiMR dzisiaj przed południem uspokajała i wyjaśniała, że czas na złożenie wniosku jest dziś do północy. Rzecznik prasowy ARiMR Paweł Wojcieszak poinformował, że Agencja wie o problemie, ale na ten moment został on rozwiązany i system składania wniosków za pośrednictwem platformy usług elektronicznych znów działa poprawnie.
- My nie możemy się zalogować do systemu, bo jest on przeznaczony dla rolników. Ale cały czas monitorujemy poprzez Facebooka informacje od rolników i obecnie piszą oni, że już można składać wnioski. Na razie nie wiemy, czy to był błąd w systemie, bo jeszcze nie mamy zdiagnozowanego tego problemu. Na ten moment mogę jednak zapewnić, że system działa - poinformował Wojcieszak.
kp/ksz
fot. Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza