MRiRW obawia się o... precyzję nanoszonych danych
Jak tłumaczy Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, głównym zadaniem aplikacji eWniosekPlus jest umożliwienie złożenia wniosku o przyznanie płatności, w tym szczególności płatności obszarowych.
– Podstawową funkcjonalnością służącą temu celowi jest możliwość graficznego przedstawienia powierzchni gruntów objętych wnioskiem o przyznanie wsparcia. Deklarowanie poszczególnych działek rolnych odbywa się przez ręczne wyrysowanie granic upraw na dedykowanej mapie cyfrowej. Dane graficzne przedstawiające granice poszczególnych upraw powinny być nanoszone przez użytkowników precyzyjnie i w sposób niebudzący wątpliwości, gdyż wyznaczona przez nie powierzchnia stanowi podstawę wniosku o przyznaje płatności i ma decydujący wpływ na ich wysokość – czytamy.
Mobilna wersja mogłaby powodować zwiększenie poziomu błędów?
Resort rolnictwa podkreśla, iż priorytetem przy rozbudowie tego narzędzia jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników, włączając w to ograniczenie ryzyka popełniania błędów przy wprowadzaniu danych graficznych. |
– W opinii Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, która odpowiada za przygotowanie i obsługę aplikacji, jej mobilna wersja, przy zachowaniu wszystkich niezbędnych funkcjonalności (w szczególności odpowiednie skalowania obrazu) mogłaby powodować m.in. zwiększenie poziomu błędów popełnianych przez użytkowników – tłumaczy MRiRW, dodając że od 2018 r. wszyscy użytkownicy aplikacji eWniosekPlus mogą korzystać z niej na urządzeniach mobilnych (telefon, tablet), logując się za pośrednictwem dedykowanych przeglądarek internetowych, dzięki czemu zapewniony jest stały i mobilny dostęp do aplikacji.
Dostęp mobilny jest, ale czy działa? Komentarze użytkowników mówią same za siebie, o czym pisaliśmy tutaj. Tymczasem w oczekiwaniu na powstanie aplikacji rolniczych na smartfony rolnicy starają się funkcjonować w sferze elektronicznie składanych wniosków, co nie jest łatwe, biorąc pod uwagę szwankujące systemy
Rolnicy, nie tylko młodzi, potrzebują sprawnie działających udogodnień - wtedy zwiększenie poziomu błędów nie będzie problemem.
Dostęp mobilny jest, ale czy działa? Komentarze użytkowników mówią same za siebie, o czym pisaliśmy tutaj. Tymczasem w oczekiwaniu na powstanie aplikacji rolniczych na smartfony rolnicy starają się funkcjonować w sferze elektronicznie składanych wniosków, co nie jest łatwe, biorąc pod uwagę szwankujące systemy
Rolnicy, nie tylko młodzi, potrzebują sprawnie działających udogodnień - wtedy zwiększenie poziomu błędów nie będzie problemem.