Nowozelandzka grupa mleczarska Fonterra ogłosiła znaczącą zmianę w swojej strategii. Spółdzielnia poinformowała 16 maja, że rozważa całkowitą lub częściową sprzedaż swojego globalnego działu konsumenckiego. Plan obejmuje możliwość zbycia znanych marek oraz nowozelandzko-australijskiej spółki zależnej Fonterra Oceania i Fonterra Sri Lanka, które dostarczają produkty mleczne zarówno do supermarketów, jak i klientów w segmencie usług gastronomicznych.
Prezes Fonterry Peter McBride wyjaśnił, że firma zamierza skoncentrować się na swojej podstawowej działalności jako światowego lidera w dostarczaniu wysokiej jakości i innowacyjnych składników mlecznych oraz na rozwijaniu tego segmentu.
Zobacz też: Austria: Sektor mleczarski odnotował lekki spadek nadwyżki w handlu zagranicznym
- Dzięki temu możemy dostarczać wyższą wartość naszym akcjonariuszom i rolnikom, będącym współwłaścicielami – wyjaśnił McBride.
"To, co robimy najlepiej"
Dyrektor generalny Fonterry Miles Hurrell stwierdził, że wartość spółdzielni może wzrosnąć poprzez „skupienie się na roli dostawcy żywienia mlecznego w modelu B2B oraz ścisłą współp...