StoryEditor

Zmiany strategiczne w Fonterra: Co planuje grupa mleczarska?

Grupa mleczarska z Nowej Zelandii planuje zbycie znanych marek i spółek zależnych. Zmiana strategii ma przynieść wyższą wartość dla współwłaścicieli – rolników i akcjonariuszy.
26.05.2024., 13:33h

Nowozelandzka grupa mleczarska Fonterra ogłosiła znaczącą zmianę w swojej strategii. Spółdzielnia poinformowała 16 maja, że rozważa całkowitą lub częściową sprzedaż swojego globalnego działu konsumenckiego. Plan obejmuje możliwość zbycia znanych marek oraz nowozelandzko-australijskiej spółki zależnej Fonterra Oceania i Fonterra Sri Lanka, które dostarczają produkty mleczne zarówno do supermarketów, jak i klientów w segmencie usług gastronomicznych.

Prezes Fonterry Peter McBride wyjaśnił, że firma zamierza skoncentrować się na swojej podstawowej działalności jako światowego lidera w dostarczaniu wysokiej jakości i innowacyjnych składników mlecznych oraz na rozwijaniu tego segmentu.

Zobacz też: Austria: Sektor mleczarski odnotował lekki spadek nadwyżki w handlu zagranicznym

- Dzięki temu możemy dostarczać wyższą wartość naszym akcjonariuszom i rolnikom, będącym współwłaścicielami – wyjaśnił McBride.

"To, co robimy najlepiej"

Dyrektor generalny Fonterry Miles Hurrell stwierdził, że wartość spółdzielni może wzrosnąć poprzez „skupienie się na roli dostawcy żywienia mlecznego w modelu B2B oraz ścisłą współp...

Pozostało 63% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Maria Khamiuk
Autor Artykułu:Maria Khamiukdziennikarz, współpracownik PWR Online
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 12:06