To wybrane zagadnienia, jakie poznają uczestnicy bezpłatnych szkoleń realizowanych w ramach operacji „Lokalne, regionalne i tradycyjne szansą dla Kół Gospodyń Wiejskich”. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 lipca br. Udział w szkoleniu obejmuje zwrot kosztów dojazdu.
„Lokalne, regionalne i tradycyjne” to wyjątkowa szansa dla członków Kół Gospodyń Wiejskich, aby dowiedzieć się, jak efektywnie prowadzić bieżącą działalność swoich kół. Druga edycja operacji realizowanej przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej wspólnie z Polską Izbą Produktu Regionalnego i Lokalnego skierowana jest do wszystkich KGW z województw: małopolskiego, opolskiego, mazowieckiego, wielkopolskiego, lubuskiego, warmińsko-mazurskiego oraz świętokrzyskiego.
Szkolenia dla przedstawicieli kół odbędą się w okresie lipiec-sierpień w każdym z województw. Ich celem jest podniesienie wiedzy i świadomości wśród uczestników nt. lokalnych, regionalnych, tradycyjnych produktów oraz zachęcenie do uczestniczenia w krajowym i międzynarodowym systemie ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. Uczestnicy zapoznani zostaną również z możliwościami sprzedaży produktów własnych. Ponadto podczas szkolenia przekazana zostanie wiedza z zakresu poszukiwania źródeł finansowania, promocji i możliwości rozwoju własnej organizacji.
W 2018 roku w cyklu warsztatów kulinarnych udział wzięło 58 członkiń KGW z 9 województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, śląskiego, łódzkiego, podkarpackiego oraz lubelskiego. Następnie przedstawiciele kół przeprowadzili szereg działań (udział w wydarzeniach plenerowych, warsztaty dla dzieci w szkołach podstawowych) wśród swoich lokalnych społecznościach, których celem była promocja lokalnego dziedzictwa kulinarnego.
Więcej informacji, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy, dostępne są na stronie: www.efrwp.pl dd
StoryEditor
Rusza nabór na szkolenia dla Kół Gospodyń Wiejskich
Czy Koła Gospodyń Wiejskich mogą sprzedawać swoje własne produkty? Gdzie szukać źródeł dofinansowania działalności kół czy pomysłów na ich promocję?