StoryEditor

Weź udział w bezpłatnym seminarium internetowym!

"Planowanie produkcji i konfekcjonowania w przedsiębiorstwach branży spożywczej" - to tytuł kolejnego seminarium internetowego (tzw. webinarium), organizowanego przez portal decyzje-IT.pl pod patronatem topagrar.pl.
10.02.2015., 11:02h

Planowanie produkcji w przedsiębiorstwach branży spożywczej jest zazwyczaj bardziej skomplikowane niż w przypadku produkcji mechanicznej. Oprócz klasycznych receptur (typu „z wielu składników otrzymujemy jeden produkt” – przykładem jest konfekcjonowanie) mamy również do czynienia z recepturami typu rozbiór („wiele produktów z jednego surowca”) oraz odpadami produkcyjnymi, które nadają się do wykorzystania w procesie.

Pomimo tak różnych charakterystyk wszystkie te procesy te powinny być uwzględnione w jednolitym systemie planistycznym - od pozyskania surowców do konfekcjonowania i sprzedaży.

Podczas webinarium zostaną zaprezentowane techniki planowania uwzględniające tę różnorodność. Ponadto zostaną przedstawione narzędzia do rozwiązywania specyficznych problemów planistycznych występujących w przemyśle spożywczym, takich jak:

  • znalezienie optymalnego planu dla procesów rozbioru uwzględniającego zarówno dostępność i koszty surowca jak i planowany popyt i ceny produktów;
  • budowanie zapasu produktów związane z sezonowością popytu uwzględniające terminy ważności;
  • planowanie produkcji produktów o bardzo krótkich okresach ważności (rzędu pojedynczych dni a nawet godzin).


Agenda webinarium:

  • Zintegrowane planowanie produkcji i konfekcjonowania.
  • Uwzględnienie receptur klasycznych (np. konfekcjonowanie) i odwróconych (np. rozbiór) oraz odpadów produkcyjnych i produktów ubocznych.
  • Optymalizacja wydajności dla procesów rozbioru i pokrewnych (np. przetwórstwo mięsa, mleka).
  • Planowanie poziomu zapasu w przypadku sezonowości popytu z uwzględnieniem dat ważności.
  • Planowanie produktów o krótkich terminach ważności.


Webinarium kierowane jest do osób odpowiedzialnych za planowanie sprzedaży, produkcji i zaopatrzenia.

Termin: 20 lutego 2015 roku, początek o godz. 10.00 – zakończenie o godz. 10.45 (po zakończeniu webinarium, jeszcze przez pół godziny będzie można zadawać pytania prowadzącym).

Uczestnictwo: Udział jest bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona.

Prowadzący: Jacek Jakubik Konsultant biznesowy w firmie PCC. Posiada ponad 20 lat doświadczeń w dziedzinie systemów ERP w charakterze konsultanta wdrażającego, lidera projektów wdrożeniowych oraz architekta rozwiązań.

Zapisz się już teraz!

Bartłomiej Czekała
Autor Artykułu:Bartłomiej Czekała Dyrektor Działu Rozwoju Cyfrowego i Produktów Cyfrowych
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
05. listopad 2024 01:23