Aż 16 litrów pojemności skokowej ma silnik FPT Cursor w udoskonalonej serii ciągników Case IH Steiger i Quadtrac AFS Connect. We flagowym modelu Quadtrac 715 silnik z dwustopniową turbosprężarką rozwija moc maksymalną 778 KM. Ograniczono przerwy na tankowanie dzięki wbudowaniu szerszych siodłowych zbiorników paliwa na tylnej ramie, których łączna pojemność to 2 tys. l.
Nowe gąsienice zdecydowanie się różnią od stosowanych w pozostałych modelach ciągników Quadtrac. Są one o 305 mm dłuższe, by zwiększyć powierzchnię kontaktu z glebą, efektywniej przenosić moc, zwiększyć trakcję i zredukować ugniatanie gleby. Średnica koła napędowego została zwiększona z 910 mm do 1008 mm, a na koło napędowe zachodzi pięć żeber zamiast czterech, co pozwala przenosić większy moment obrotowy i wydłużyć żywotność gąsienicy. Belka zaczepowa kategorii 5. ma udźwig 10 t i została zaprojektowana od podstaw pod kątem możliwości modelu Quadtrac 715. Maksymalnie 8 zaworów hydrauliki zewnętrznej jest zasilanych z pompy hydraulicznej o wydatku 216 l/min lub opcjonalnej podwójnej pompy hydraulicznej SmartTorque o wydatku 428 l/min.
Bliźniacy z AGCO
Jedną z premier była nowa seria ciągników Massey Ferguson 9S. Obejmuje sześć modeli o mocy od 285 do 425 KM, a pod maską pracuje 6-cyl. silnik AGCO Power o poj. 8,4 l. System zarządzania mocą silnika (EPM) zwiększa moment obrotowy do 1750 Nm i generuje do 30 KM dodatkowej mocy przy prędkościach powyżej 15 km/h dla WOM i zastosowań hydraulicznych we wszystkich modelach (z wyjątkiem MF 9S.425). Nowy MF 9S standardowo ma przekładnię bezstopniową Dyna-VT (50 km/h). Uwagę przykuwa przestronna kabina o powierzchni 3,4 m³ (przeszklona powierzchnia 6,6 m²).
Wszystkie ciągniki serii 9S są wyposażone zgodnie ze specyfikacją Massey Ferguson Exclusive, która standardowo oferuje najlepsze opcje wyposażenia i łączność z MF Guide i MF Connect. Wraz z premierą MF 9S pojawiły się dodatkowe nowe opcje, jak m.in. MF AutoTurn – automatyczne kierowanie ciągnikiem, AutoHeadland – automatyczne uruchamianie i zatrzymywanie sekwencji na uwrociach zgodnie z pozycją GPS ciągnika, TIM – system zarządzania osprzętem ciągnika, czy CTIS – centralny system pompowania opon. Osprzęt obsługiwany jest przez wydajny układ hydrauliczny, z przepływem 400 l/min przy 1850 obr./min.