StoryEditor

Polska na Grüne Woche (FILM)

Trwają targi Grüne Woche w Berlinie. Tradycyjnie od lat jest tam i Polska. Sześć polskich regionów wystawia się w jednej z hal targów Grüne Woche: Dolny Śląsk, Lubuskie, Małopolska, Wielkopolskie, Kujawsko – Pomorskie i  Zachodniopomorskie. Towarzyszy im ze stoiskiem także Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Stowarzyszenie Producentów Ryb Jesiotrowatych.
23.01.2017., 16:01h

Tradycyjnie każdy z regionów prezentuje się najlepszymi swoimi produktami kulinarnymi. Przykładowo, Wielkopolskę reprezentuje siedem firm różnych branż sektora spożywczego:

  • wędliniarstwo, piekarstwo, mleczarstwo, przetwórstwo owocowo-warzywne: O. Patryk Opactwo Benedyktyni (benedyktynka);
  • Sery kozie – Marek Grądzki;
  • Rafał Dendek Okonek – przetwory ekologiczne;
  • Sycyn pod lipą – wypiek chleba i przetwory owocowe;
  • Maciej Pomes – lody oraz pierogi;
  • „Pela – Wacek” gosp. agroturystyczne –  wyroby z dziczyzny (pasztety);
  • Tradycyjne Jadło – wędliny.

Na innych stoiskach można spróbować serów i napitków podhalańskich, wędlin, smalcu, miodów pitnych i wielu innych smakołyków. Zasadniczo każda z polskich firm, która została zaproszona przez swoje urzędy marszałkowskie na targi, ma możliwość bezpłatnego wystawiania swych produktów w Berlinie, ponosząc jedynie koszty dojazdu i zakwaterowania swych pracowników.

Szkoda, że wchodząc do hali 11.2, w której co roku znajdują się wystawcy z Polski, nie ma się wrażenia wejścia „do kraju”. Każde z naszych regionów ma swój wystrój, na jednych są polskie napisy z nazwami regionów, na innych przetłumaczone na niemiecki. Także stoisko ministerstwa rolnictwa odstaje od regionów.

Efekt? Brak spójnego przekazu. A szkoda. Już w 2011 r., przy okazji bycia krajem partnerskim targów pokazaliśmy, że potrafimy mieć jednolity wystrój narodowego stoiska. Inne kraje jakoś nie mają z tym od lat problemu. Wchodzisz do hali i od razu wiesz, że to, co wokół widzisz, to np. Maroko czy Holandia. A my? Ministerstwo rolnictwa sobie, regiony sobie. Jak chcemy budować silną polską markę eksportową polskiej żywności, skoro nie potrafimy dogadać się co do spójnego wystroju stoiska na największych na świecie targach rolno-spożywczych?

Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
20. listopad 2024 17:45