Organizatorzy spodziewają się na II edycji tej imprezy ponad 3 tysiące zwiedzających. W trakcie trwania tych targów zostanie wręczonych ponad 10 medali i odznaczeń, odbędzie się wiele paneli i dyskusji tematycznych z udziałem krajowych i zagranicznych ekspertów. Targom towarzyszyć będą także podwystawy: Wine&Spirits Warsaw, Ingredients Warsaw oraz FoodTech Warsaw. Honorowy patronat nad WorldFood Warsaw objęli: Minister Rolnictwa Marka Sawickiego, prezes Agencji Rynku Rolnego Radosław Szatkowski, prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Andrzej Gross i prezes Krajowej Izby Gospodarczej Andrzej Arendarski.
Nowością tegorocznej wystawy jest specjalna strefa do rozmów wystawców z sieciami handlowymi reprezentującymi m.in. Auchan, SPS Handel, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia czy EkoWital. Smacznym i ciekawym wydarzeniem towarzyszącym będzie seria pokazów kulinarnych zorganizowanych przez Agencję Rynku Rolnego. Dzięki temu zagraniczni goście będą mogli poznać polską tradycję kulinarną i rozsmakować się w naszych hitach eksportowych.
Trzy targowe dni będą obfitowały w bogaty program merytoryczny z udziałem wielu znamienitych ekspertów. Pierwszego dnia odbędzie się uroczyste otwarcie targów i inauguracyjna debata „Dlaczego Polska? Możliwości i perspektywy”. Udział w niej wezmą przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Agencji Rynku Rolnego i Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Druga część dnia poświęcona będzie sektorowi handlu, a złożą się na nią panele „Zakupy w sklepie spożywczym małoformatowym”, „Zarzadzanie cenami oraz promocjami w sieciach retailowych”, „Budowanie wizerunku cenowego”.
Następne panele będą omówieniem perspektywicznych kierunków eksportowych dla polskiej żywności – rynków afrykańskich, azjatyckich, Bliskiego Wschodu, USA czy Brazylii. W tej części zaprezentujemy analizy ekspertów oraz konkretne przykłady firm-eksporterów.
oprac. bcz
Źródło: WorldFood Warsaw
Fot. firmowe