Przyczepę D-737-14XL, tegoroczną nowość firmy z Andrychowa, wyróżniają aluminiowe, lżejsze o 200 kg od stalowych burty. Zbudowane są z dwóch blach o grubości 4,5 mm od wewnątrz i 2 mm na zewnątrz, ze zbrojeniem pośrodku. Dolna burta ma w przekroju 40 mm, a górna 30 mm. Atutem podwójnej burty jest trwałość i zabezpieczenie przed uszkodzeniami zewnętrznej powłoki w przypadku wgnieceń, spowodowanych np. transportem kamieni. Każda burta składa się z zespawanych ze sobą listw i to właśnie na ich łączeniu po opadach gromadziła się woda, która spływała do skrzyni podczas wysypywania zboża przez tylne okno. To trzeba poprawić.
Podobał nam się prosty system spinania dolnej i górnej burty za pomocą sworznia ze sprężyną. Nie mieliśmy zastrzeżeń do obsługi dźwigni centralnego ryglowania. Na każdą burtę przypada 8 regulowanych zawiasów. Łączenie burt z podłogą odbywa się bez uszczelki. Podłogę podobnie jak ścianę przednią wykonano z jednego arkusza blachy.
Producent określił dopuszczalną masę całkowitą na 18 t, ładowność 14 t, a masę własną na 4,6 t. Długość skrzyni ładunkowej od wewnątrz wynosi 5200 mm, szerokość 2420 mm, a burty mają wysokość 800 i 750 mm. W efekcie uzyskujemy pojemność ładunkową 19,6 m³. Wysokość podłogi nad ziemią to 1390 mm.