Podczas przedwschodowego oprysku kukurydzy mieliśmy okazję przekonać się, jakie mocne i słabe strony ma opryskiwacz Agrifac Condor Clearance w wersji WideTrackPlus. Różne opcje zawieszenia to duży atut tej maszyny. Od lat rozwijane przez producenta zawieszenie StabiloPlus w opryskiwaczu Condor wyróżnia przede wszystkim tandemowa praca lewej i prawej strony oraz pneumatyczna amortyzacja. Pary kół opryskiwacza kopiują nierówności terenu, dzięki czemu w czasie jazdy na polnej drodze i przy oprysku nie odczuwa się wstrząsów.
Podwozie łączy się z nadwoziem maszyny w sześciu miejscach, z czego cztery stanowią amortyzatory. Głównym punktem zawieszenia jest oś sprzęgająca lewą i prawą stronę zawieszenia. Agrifac Condor został zaprojektowany tak, aby podczas pracy wszystkie koła były równomiernie obciążone, niezależnie od ilości wody w zbiorniku.
Ważną zaletą testowanego sprzętu jest system automatycznie poziomujący nadwozie podczas pokonywania nierówności z 70-centymetrowym zakresem pracy każdego koła. Stabilna jazda opryskiwacza zdecydowanie ułatwia poziomowanie belki. Sprawdziliśmy też działanie układu zmiany rozstawu kół.
Więcej na temat testowanego opryskiwacza przeczytać można w najnowszym wydaniu magazynu top technika Premium.
StoryEditor
Agrifac Condor: zwinny i wydajny gigant
Samojezdny Agrifac Condor może opryskiwać na szerokości nawet 60 metrów. Sprawdziliśmy, jak kolos spisuje się podczas pracy i na trasie.