Wyprodukowany w Kutnie paszowóz VM 10-1, marki Kongskilde należącej do koncernu CNH Industrial, wyróżnia rozwijana od lat kaskadowa konstrukcja mieszadła i zbiornika – ma to wzmagać intensywność mieszania. Do ślimaka przykręcono dwa ostrza mierzące 53 cm i siedem o długości 38 cm.
Model VM ma dwa boczne okna wysypowe z ekranem ograniczającym wysypywanie paszy poza wyznaczoną strefę stołu paszowego, zarówno w kierunku zwierząt, jak i kół maszyny.
Wyniki pomiarów
Załadunek, mieszanie i zadawanie paszy zajęły nam 31 min 10 s. W tym czasie z baku ubyło 3,40 l ON – trzeci wynik w teście. Taką samą pozycję na tle rywali model VM uzyskał w pozostałych paliwowych konkurencjach.
W przeliczeniu na godzinę mieszania przy 413 obr./min WOM ciągnik spali 8,56 l, a przy 540 obr./min już 12,36 l. Uwzględniając dodatkowo masę paszy, przy niższej prędkości WOM spalanie wyniosło 2,44 l/th, a przy wyższej 3,35 l/th. Z kolei zużycie paliwa na przygotowanie jednej tony mieszanki wyniosło 0,97 l/t. Wóz nie miał przekładni redukcyjnej (opcja), więc przy ekonomicznej prędkości silnika (413 obr./min na WOM), mieszadło obracało się z prędkością ok. 25 obr....