W ciągniku New Holland pracuje 4-cylindrowy, doładowany silnik FPT, o pojemności 3,4 l, wyposażony w intercooler oraz układ wtryskowy CR. Osiągnięcie normy emisji spalin IIIB umożliwia filtr cząstek stałych DPF.
Zaletą ciągnika jest stosunkowo długi zakres utrzymywania w ryzach zużycia paliwa. Minimalne jednostkowe zużycie paliwa, równe 260 g/kWh, osiąga jeszcze silnik pracujący z prędkością 1800 obr./min.
Skrzynia biegów w T5 ma 24 przełożenia do przodu i do tyłu. Do dyspozycji są trzy zakresy, zmieniane dość wygodnie krótszą dźwignią i cztery biegi. Do tego dochodzi jeden półbieg.
Przełączanie biegów nie stanowiło problemów, jednak przy włączonym 4. biegu dźwignia znajduje się bardzo blisko dźwigni do obsługi hydrauliki. Półbiegi można zmieniać tylko w jednym miejscu przyciskami na głowni.
Jeśli chcecie wiedzieć, jak New Holland wypadł w teście na hamowni, jakim apetytem na ON charakteryzowała się jednostka napędowa oraz jakie są mocne i słabe strony ciągnika, zapraszamy do lektury lutowego numeru top agrar Polska od str. 152.
Sprawdź też jak w teście ciągników o mocy 80-95 KM wypadł:
Deutz-Fahr 5100 G GS
John Deere 5085M
Case IH Farmall 85 C
Claas Atos 340
StoryEditor
New Holland T5.85- najtańszy ciągnik w naszym teście
Testowany New Holland T5.85 to oszczędny ciągnik. W konstrukcji jest kilka niedociągnięć, głównie w kabinie. Ciągnik dostarczony do testu spełniał obowiązujące od 1 stycznia br. wymogi nowej normy Mother Regulation.