Odpowiedź: ARiMR w sprawach dotyczących płatności dla obszarów z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami działa na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Dla beneficjenta oznacza to, że w razie opieszałego prowadzenia sprawy (niezałatwienia sprawy w terminie lub przewlekłego jej prowadzenia) może on wystąpić, na podstawie art. 37 kodeksu z zażaleniem.
Zażalenie składa się do organu wyższego stopnia, a jeżeli takiego organu nie ma – stronie służy wezwanie do usunięcia naruszenia prawa. Złożenie zażalenia i jego pozytywne rozpatrzenie nie oznacza jednak, że sprawa dotycząca płatności zostanie rozpatrzona pozytywnie.
Postępowanie to dotyczy bowiem jedynie opieszałości organu.
Organ rozpatrujący zażalenie, uznając je za uzasadnione, wyznacza organowi dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie. W razie potrzeby może także zarządzić podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłości. Organ stwierdza jednocześnie, czy niezałatwienie sprawy w terminie miało miejsce z rażącym ...
Jesteś w strefie Premium
StoryEditor
Czy można zmusić ARiMR do wydania decyzji w sprawie ONW?
Pytanie: Od roku ARiMR nie wydała decyzji w sprawie ONW. Czy mogę przymusić Agencję do jej wydania?