StoryEditor

Kupiec nie odbiera towaru

Pytanie: Sprzedaliśmy cebulę. Kupiec wpłacił zaliczkę na konto, towar miał odebrać po kilku dniach i zapłacić resztę ceny. Zamiast zgłosić się po odbiór towaru przysłał wezwanie do zwrotu pieniędzy i oświadczenie, że cebuli nie kupi. Czy muszę zwrócić pieniądze?
30.03.2016., 08:03h

Odpowiedź: Umowa sprzedaży polega na tym, że jedna ze stron zobowiązuje się przenieść na kupującego własność oznaczonej rzeczy i ją wydać, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić umówioną cenę.

W niniejszej sprawie wszystko wskazuje na to, że strony zawarły umowę sprzedaży, potwierdzoną wpłaconą zaliczką. W tej sytuacji sprzedający winien wezwać kupującego do odbioru kupionej cebuli i zapłaty ceny. W przypadku, gdy kupujący tego nie zrobi, zaliczyć wpłaconą zaliczkę na poczet ceny, a o pozostałą kwotę wystąpić do sądu.

Andrzej Sawa
Autor Artykułu:Andrzej Sawa
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. listopad 2024 07:59