Odpowiedź: Oczywiście, rolnik może reklamować nasiona, jeśli nie mają cech, o istnieniu których zapewniał sprzedawca lub gdy są niezgodne ze specyfikacją przedstawioną przez producenta. Również Czytelnik, w sytuacji, gdy zakupione nasiona są niejednolite, może zgłosić reklamację sprzedawcy. Należy jednak pamiętać o kilku podstawowych sprawach. Po pierwsze, reklamację należy zgłosić niezwłocznie po wykryciu, że nasiona są niewłaściwe. W ten sposób można uniknąć lub zminimalizować straty – np. jeszcze podczas siewu sprzedawca może wymienić wadliwy towar na nowy. Zwlekanie ze zgłoszeniem wad może z kolei zadziałać na niekorzyść rolnika...
Przykładowo, w sytuacji, gdy możliwa byłaby wymiana towaru na nowy, zwlekając ze zgłoszeniem do zbiorów rolnik naraża się na zarzut, że poniesionych szkód dałoby się uniknąć, gdyby nie jego zwłoka.
Należy pamiętać, że zgłoszenie winno być pisemne. Najlepiej, by sprzedawca osobiście pokwitował odbiór pisma (należy poprosić o adnotację o odbiorze i jego dacie na kopii reklamacji). Można również pismo wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Do reklamacji konieczne...