StoryEditor

Rolnik stracił całą kiszonkę przez wadliwą folię. Czy sprzedawca pokryje straty?

Nasz Czytelnik kupił folię na kiszonkę, ale ta okazała się nieszczelna i nieodporna na UV, przez co stracił całą kiszonkę. Rolnik chce zareklamować wadliwą folię. Jak to zrobić? Kto pokryje straty? 
14.11.2022., 12:11h

Pytanie rolnika: Jak zareklamować wadliwą folię?

Kupiłem folię na kiszonkę, która okazała się nieszczelna i nieodporna na UV. Ostatecznie cała kiszonka pod tą folią uległa zniszczeniu i nie nadaje się do założonych celów. W związku z tym poniosłem dość znaczne szkody. Czy sprzedawca jest zobowiązany pokryć moje straty? Jak folię zareklamować?


Krzysztof B. (województwo mazowieckie)

Prawnik odpowiada

Sprzedawca odpowiada za towar, w tym przypadku folię, niepełnowartościowy, niespełniający obietnic producenta bądź niekompletny. Odpowiedzialność ta może również obejmować szkody związane z użyciem towaru przez nabywcę.


Proces reklamacji felernej folii Czytelnik powinien zacząć od sprawdzenia, kiedy ją kupił, od kogo i czy ma na to dowód w postaci paragonu czy faktury. Brak dowodu zakupu może się okazać przeszkodą, której się nie da ominąć, gdyż w razie zgłoszenia reklamacji sprzedawca zapewne zakwestionuje, że akurat ta folia pochodzi od niego. Znalezienie dowodu nabycia jest ważne również do ustalenia daty nabycia i ewentualnego terminu odpowiedzialności sprzedawcy.


Trzeba jeszcze pamiętać, by wadę towaru (folii) zgłosić ...

Pozostało 37% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
adw. Mikołaj Pomin
Autor Artykułu:adw. Mikołaj PominPrawnik w redakcji "top agrar Polska".
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. listopad 2024 09:57