Odpowiedź: Stosownie do art. 22 ust. 1 ustawy z 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (DzU z 2010 r., nr 193, poz. 1287 jt.), ewidencję gruntów i budynków oraz gleboznawczą klasyfikację gruntów prowadzą starostowie. Wedle art. 20 ust. 1 tej ustawy, ewidencja gruntów i budynków obejmuje m.in. informacje dotyczące gruntów, w tym ich położenia, granic, powierzchni, rodzajów użytków gruntowych oraz ich klas gleboznawczych, oznaczenia ksiąg wieczystych lub zbiorów dokumentów, jeżeli zostały założone dla nieruchomości, w skład której wchodzą grunty. W oparciu o te dane sporządzane są analizy statystyczne, planistyczne, a także wykorzystuje się je do wymiaru podatków.
W związku z powyższym starostowie zobowiązani są do dbałości o to, aby dane ujawnione w ewidencji były zgodne ze stanem rzeczywistym oraz powinni na bieżąco je aktualizować. W oparciu o to organy państwowe, sądy, kancelarie notarialne oraz właściciele są obowiązani zgłaszać właściwemu staroście wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian. Dodatkowo na żądanie starosty właściciele gruntów zgłaszający zmiany ...