StoryEditor

Program „Mój Rynek“

Malejąca popularność hipermarketów daje szansę innym kanałom sprzedaży warzyw i owoców.
21.11.2014., 16:11h

Wzrasta zainteresowanie sprzedażą bezpośrednią. W ramach tego trendu w gminach liczących do 50 tys. mieszkańców jest realizowany program „Mój Rynek”.

Resort rolnictwa wspiera rynki lokalne. Marek Sawicki, minister rolnictwa i rozwoju wsi przypomina, że już od lipca 2011 r. obowiązuje program „Mój Rynek”. W jego ramach wyremontowano i zbudowano już 191 targowisk, a do uczestnictwa w programie zgłosiło się 330 samorządów. Do dofinansowania kwalifikują się tylko te projekty, które gwarantują co najmniej 50-proc. udział produktów rolnych w sprzedaży na danym targu.
Program „Mój Rynek” jest finansowany ze środków unijnych przeznaczonych na podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. Jest częścią Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013. Na ten cel przeznaczono 54 mln euro. Szansę na poprawę standardu targowisk dostały związki międzygminne lub same gminy liczące do 50 tys. mieszkańców. Na budowę lub modernizację targowiska samorząd może dostać do 1 mln zł, co oznacza, że ze środków unijnych można dofinansować do 75 proc. kosztów inwestycji.
Targowiska po remoncie mają oświetlenie, sanitariaty, utwardzone podłoże i parking oraz odpływ wody deszczowej. Przynajmniej połowa powierzchni targowiska powinna być zadaszona. Każde stoisko jest przyłączane do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektroenergetycznej. Program powstał z myślą o rolnikach i ogrodnikach, w celu stworzenia godziwych warunków sprzedaży ich produktów. Z kolei konsumenci z małych miejscowości otrzymują dostęp do zdrowych i świeżych produktów.
kw

Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
20. listopad 2024 14:13