Zdaniem Piotra Soroczyńskiego, głównego ekonomisty Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, polscy producenci żywności dysponują kilkoma atutami, które umożliwiają im odnoszenie sukcesów na arenie międzynarodowej. - Kolejni odbiorcy przekonują się, że nasza żywność jest bardzo ciekawa jeżeli chodzi o smak, jakość i ekologiczność. Znacznie mniej poprawiamy żywność chemikaliami, to konsumenci europejscy doceniają. Mamy dosyć duże sukcesy zarówno w sprzedaży wędlin, nabiału, jak i przetworów warzywnych i owocowych – wylicza ekspert.
Piotr Soroczyński uważa, że w tym roku można się spodziewać dalszego wzrostu eksportu żywności. – Na rynku europejskim nasza ekspansja będzie trwała nadal. Może nie będzie to tak szybko jak w ostatnich rekordowych latach. Należy też pamiętać, że sprzedawcy żywności będą mogli liczyć też na inne rynki. W tej chwili jest coraz większe zainteresowanie choćby Bliskim Wschodem, który jest dla nas bramą na rynki, które do tej pory były dla nas niedostępne, takie jak afrykański i trochę dalsza Azja – wyjaśnia gość. jg, abo
Więcej czytaj na gospodarka.polskieradio.pl
Fot. Sierszeńska