Tematy Dnia Strategii na AGROCON – nowe technologie i komunikacja z klientem
W dniach 20-21 listopada odbyła się konferencja AGROCON we Wrocławiu, która przyciągnęła specjalistów z branży rolniczej i marketingowej.
Zobacz też: Agrocon 2023 – kogo zobaczymy podczas kolejnej edycji agro marketingu?
Pierwszego dnia omawiano strategie marketingowe, nowe technologie oraz skuteczne sposoby komunikacji z klientami w rolnictwie. Prelegenci poruszali m.in. kwestie cyfryzacji, wykorzystania sztucznej inteligencji (AI), wątków prawnych, które mogą sprawić poważne problemy, czy kwestie bezpieczeństwa w sieci.
Wśród prelegentów Dnia Strategii była m.in. organizatorka konferencji Magdalena Urbaniak, a także ekspert z cybezpieczeństwa Kamil Porembiński, radca prawny Tomasz Palak, Michał Nowacki (czyli Rolnik Nieprofesjonalny), strateg marki Paweł Tkaczyk itd.
Nie tylko sama strategia, ale też case study
Drugiego dnia uczestnicy i prelegenci skupili się na konkretnych przykładach z życia, czyli tzw. case study. Rozmawiano o tym, jak ważne jest budowanie wizerunku firmy, kto jest twoim klientem docelowym i jak do niego dotrzeć itd. Odbyły się również dwa panele z ministerstwa rolnictwa oraz przedstawicieli branży rolniczej:
- „Polska marka, światowa potęga? Kondycja polskiego eksportu w kontekście nadchodzących zmian w branży rolnej”, w którym zabrali udział Adam Nowak (MRiRW), Jacek Strzelecki (Polskie Mięso), Przemysław Noworyta (Polski Związek Plantatorów Tytoniu), Marcin Wąż (Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka) oraz Albert Zwierzyński (Doradca Jagodowy);
- „Realne szanse czy płonne nadzieje, czyli jak budować wzrosty w sektorze rolnym w 2025 roku”, w którym uczestniczyli Stefan Krajewski (MRiRW), Marcin Cywiński (Continental), Przemysław Bochat (SWIMER) i Robert Ostaszewski (Pronar).
Jakie wnioski można wyciągnąć z konferencji AGROCON?
Konferencja była świetną okazją do nawiązywania kontaktów. Uczestnicy mogli spotkać się z ekspertami, wymienić się doświadczeniami i porozmawiać o wyzwaniach, które stawia przed nami współczesne rolnictwo, a także aktualna sytuacja geopolityczna.
Dyskusje z ekspertami pokazały, że rolnictwo nieustannie się zmienia, a nowoczesne technologie i dobrze przemyślane strategie marketingowe mogą pomóc rolnikom nie tylko poprawnie zbudować wizerunek marki, ale także odnieść sukces, budując odpowiednią i aktualną strategię marketingową.