StoryEditor

Sprzedaż substytutów mięsa spada – znudziły się?

      Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, ale w tym przypadku nie tylko inflacja wpłynęła na wybory konsumenckie. Zmienia się świadomość dotycząca tych produktów, rośnie chęć powrotu do tradycyjnych przepisów, maminej kuchni i zrównoważonej diety. A może moda przeminęła? 
30.09.2022., 12:09h

Nie można zaprzeczyć, że rynek substytutów mleka i mięsa rósł w zastraszającym tempie w ostatnich latach. Pojawiła się moda na wykreowaną w przestrzeni medialnej dietę bezmleczną i bezmięsną jako tę „zdrową”, „korzystną dla ochrony środowiska” i „z poszanowaniem dla zwierząt”, często promowaną niepotwierdzonymi naukowo mitami, które do mięsa i mleka się po prostu przykleiły, jak niechciana etykieta. Niektórzy konsumenci potrafią nawet mieć wyrzuty sumienia, że jedzą mięso czy produkty mleczne – przez absurdalne kampanie wprowadzające dezinformację w dietetycznym świecie, posługując się manipulacją obrazami, wykorzystaniem podobnych nazw produktów, obrzydzaniem spożywania mięsa i innymi niezrozumiałymi formami przekazu.

Miejsce na substytuty produktów zwierzęcych oczywiście na półkach sklepowych jest i lepiej jeśli wypełni je polska firma niż zagraniczna. Jednak wielu czytelników może zaskoczyć fakt, że coraz więcej firm zajmujących się przetwórstwem mięsa i mleka wprowadza na rynek również substytuty.

Holandia notuje spadek sprzedaży substytutów mięsa

Zainteresowanie, a może i moda na te produkty w o...

Pozostało 75% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. listopad 2024 03:16