Doktor Michał Gazdecki z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu zajmuje się badaniami nad relacjami występującymi w agrobiznesie. Znawca rynku na IX Forum Rolników i Agrobiznesu odniósł się do zasadniczego tematu Sesji Organizacja i Zarządzanie: Strategia sprzedaży i zakupów środków do produkcji.
Wygłosił on referat na temat: Jak w obecnych czasach wybrać optymalny wariant dla gospodarstwa i firmy?
Nasz rynkowy ekspert dr Juliusz Urban poprosił prelegenta o parę słów na ten temat przed kamerą.
Wykładowca UPP już na wstępie zaznaczył, że strategia jest sprawą bardzo indywidualną. – Nie ma i nie może być jednej wspólnej i uniwersalnej strategii dla wszystkich – podkreślił Michał Gazdecki.
Zwracał on także uwagę, że na strategię wpływają różne czynniki. Podkreślił, że nawet w momencie, gdy te czynniki są takie same, to mogą oddziaływać na różne podmioty całkiem odmiennie.
Dr Gazdecki gorąco namawiał do okresowego weryfikowania przyjętej strategii i podejmowania działań doprowadzających do zmian dopasowujących ją do aktualnych realiów.
Przytoczył także wyniki swoich badań z których wynikało, że to nie cena decyduje o doborze partnera do współpracy, bo liczni uczestnicy badań najczęściej wskazywali na rzetelność i stabilność, a na drugim miejscu stawiali poradnictwo, dostęp do wiedzy i dobrą komunikację.
Cały wywiad poniżej