Piata z kolei educja kampanii pora na pomidora to chęć uświadomienia młodszym, ale i dorosłym konsumentom, że warto urozmaicac swoją dietę w warzywa i owoce.
Z a każda kolejna kacją stoją badania Światowej Organizacji Zdrowia, które mówią co prawda o wzrastającym spożyciu warzyw i owoców, ale nadal zbyt małym. Według WHO dziennie powinniśmy zjadać 400 g warzyw i owoców podzielonych na 5 porcji. Stąd wniosek, że do każdego pisiłku powinniśmy włączać porcję warzyw i owoców.
Dla porównania - w Polsce dziennie zjadamy nie więcej niż 250 g warzyw i owoców, a statystyczny europejczyk aż 600 g!
Tegoroczna kampania skierowana jest do szkół i przedszkoli, ponieważ tam dzieci spędzają sporą ilość swojego czasu i tam spożywają drugie śniadanie czy obiad. "Pora na pomidora" pojawi się też na pikniku "Poznaj dobrą żywność" w Warszawie oraz na wielu imprezach plenerowych. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.poranapomidora.pl.
oprac ec na podst. www.poranapomidora.pl
fot. zespół kampanii Pora na pomidora