Decyzja Komisji dotyczy następujących polskich programów promocyjnych i informacyjnych:
- „Smaki Europy – jakość i tradycja” – przygotowany przez konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP. Program skierowany na rynek Algierii, Białorusi i Chin o łącznym budżecie 5,35 mln euro.
- „Smak jakości i tradycji prosto z Europy” – przygotowany przez konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM). Program skierowany na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu o łącznym budżecie 2,34 mln euro.
- „Rozsmakuj się w Europie” – przygotowany przez Związek Polskie Mięso i skierowany na rynek Japonii i Kanady o łącznym budżecie 0,90 mln euro.
- „Pokochaj olej rzepakowy” – przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów i skierowany na rynek Polski i Słowacji o łącznym budżecie 1,66 mln euro.
Kampanie w ramach mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej współfinansowane są w 50% z budżetu UE, w 30% ze środków budżetu krajowego, a pozostałe 20% stanowi wkład własny organizacji branżowej.
Od początku funkcjonowania ww. mechanizmu Komisja Europejska zaakceptowała 29 programów, których celem jest promocja krajowych produktów rolno-spożywczych, których całkowity budżet wyniósł ponad 89 mln euro.
oprac. bcz na podstawie MRiRW
Fot. Wójcik