Federacja Niemieckiego Przemysłu Żywnościowego (BVE) ogłosiła, że tamtejszy sektor spożywczy osiągnął w styczniu 2015 sprzedaż na poziomie 13,0 mld euro, a więc o 7,2 proc. mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Trwała presja na ceny sprzedaży spowodowała ich spadek w porównaniu z 2014 rokiem o 4,6 proc. Jednocześnie produkcja żywności w omawianym okresie powiększyła się o 1,9 proc.
Działalności eksportowa niemieckiego przemysłu spożywczego w styczniu br. także była słabsza i spadła w porównaniu do poprzedniego roku o 12,4 proc. do poziomu 4,0 mld euro. To - zdaniem BVE - hamuje perspektywy poprawy wyników tej branży i może mieć swoje odbicie w spadku liczby miejsc pracy oraz cięciach innych kosztów przez niemieckie firmy.
Według BVE nawet wzrost zaufania do rodzimej żywności ze strony niemieckich konsumentów niewiele zmieni. Popyt na towary codziennego użytku, jakimi są środki spożywcze, wzrósł tylko częściowo, bowiem statystycznie społeczeństwo nadal więcej pieniędzy wydaje na dobra i towary inne niż spożywcze. Tendencja ta jest widoczna w niskim lub nawet ujemnym poziomie inflacji cen produktów spożywczych.
oprac. bcz
Źródło: AgE
Fot. Czekała