Kampania cukrownicza 2019/2020 wystartowała 30 sierpnia 2019 r. a zakończyła się 14 stycznia br. Wzięło w niej udział 17 cukrowni z całego kraju. Najwcześniej kampanię w tym sezonie rozpoczęła należąca do Pfeifer & Langen S.A. – Cukrownia Gostyń, a krajowy przerób buraków zakończyła fabryka
Südzucker Polska S.A. w Cerekwicy. Średni czas trwania kampanii dla wszystkich zakładów wyniósł 109 dni, co jest wynikiem o 8 dni krótszym od poprzedniego sezonu.
W Polsce wzrasta liczba osób decydujących się na uprawę buraków cukrowych. Produkcja buraków dała w tym sezonie utrzymanie 30 tysiącom plantatorów i ich rodzinom – tylu rolników podpisało umowy na uprawę oraz dostawę buraków z cukrowniami. Tegoroczny obszar upraw był nieco wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 240.793,88 ha. Z roku na rok zwiększa się również średnia powierzchnia upraw buraka cukrowego, która w tym roku wyniosła 8,44 ha. Dla porównania rok temu było to tylko 7,75 ha. W tym sezonie rolnicy dostarczyli łącznie 13.834.291,23 ton buraków, co oznacza że szacowana ilość zebranych plonów przypadająca na obszar jednego hektara wyniosła 58,52 ton, czyli aż o 14...