
Zmiany w funkcjonowaniu i nowe funkcje IRZplus
ARiMR wprowadziła kilka zmian w funkcjonowaniu aplikacji IRZplus. Aby usprawnić korzystanie z systemu. Poniżej zmiany:
1. Zmiany w składaniu dokumentów
Zmodyfikowano sposób składania dokumentów poprzez dodanie możliwości złożenia zgłoszenia/wniosków poprzez "Kreator dokumentów" z poziomu strony głównej lub z poziomu zakładki "Dokumenty" poprzez kliknięcie "Utwórz nowy dokument" i wybranie przycisku "Kreator dokumentów". W kolejnych krokach wybierając czego dotyczy zgłoszenie, gatunek i typ zdarzenia. Po wybraniu system przeniesie do odpowiedniego formularza zgłoszenia.
2. Podział dokumentów na gatunki zwierząt
Podzielono na poszczególne gatunki możliwe do złożenia dokumenty pod przyciskiem "Utwórz nowy dokument" oraz dodano piktogramy, wskazujące gatunek zwierzęcia. W przypadku bydła, owiec, kóz, jeleniowatych oraz wielbłądowatych są one w grupie "Znakowane indywidualnie". Dodano podział na zgłoszenia Ostatnio używane, Najczęściej używane oraz w dalszej kolejności Pozostałe dokumenty.
3. Personalizacja widoku danych w menu bocznym
W menu bocznym "Zwierzęta" oraz "Zdarzenia" dodano możliwość dostosowania do swoich potrzeb widoku danych, poprzez użycie przycisku Kolumny – wyłączyć widoczność danych kolumn lub ustawić własną kolejność wyświetlania. Własne ustawienia akceptowane są poprzez przycisk "Zastosuj" i są widoczne przy kolejnym logowaniu. W celu przywróceniu ustawień systemowych należy użyć przycisku "Resetuj".
W menu bocznym "Ustawienia" dodano nową zakładkę "Personalizacja", która pozwala na indywidualne ustawienie widoczności dla zakładek Propozycje, Zwierzęta, Zdarzenia.
4. Dodanie zakładki "Dokumenty robocze"
Dodano w menu bocznym nową zakładkę "Dokumenty robocze", w której znajdują się Dokumenty robocze i Szablony. Została dodana nowa funkcjonalność pozwalająca zapisać każde zgłoszenie w trakcie jego uzupełniania jako wersja robocza oraz dodano możliwość utworzenia szablonu zgłoszenia z częściowo uzupełnionymi danymi oraz umożliwienie zasilenia Pozycje dokumentu danymi z pliku csv lub txt.
5. Dostęp do danych o zwierzętach innych posiadaczy
W menu bocznym "Zwierzęta" w zakładkach "Znakowane indywidualnie" oraz "Koniowate" został dodany przycisk "Dane podstawowe", pod którym można sprawdzić dane o zwierzętach innych posiadaczy, np. posiadacza który chce nam sprzedać zwierzę. W przypadku koniowatych zwierzę można wyszukać po niepowtarzalnym dożywotnim numerze UELN, ID koniowatego, numerze/kodzie transpondera. Dane można wyeksportować do PDF lub CSV – możliwość eksportu znajduje się pod trzema kropkami.
6. Rejestr typów i kierunków użytkowania zwierząt
W menu bocznym "Zwierzęta" w zakładce "Znakowane indywidualnie" dodano nową zakładkę "Rejestr typów i kierunków". Użytkownik przejrzy wpisy dla swoich zwierząt z gatunku bydło dotyczące typów użytkowych i kierunków użytkowania. Dane można wyszukać po zadanych kryteriach wyszukania oraz wyeksportować do PDF lub CSV – eksport ukryty jest pod trzema kropkami przy przycisku "Dane podstawowe". Rejestr typów i kierunków dostępny jest również z poziomu danych szczegółowych o zwierzęciu.
7. Komunikaty o niezgłoszonych zwierzętach oraz duplikatach dokumentów
Dodano komunikaty dla posiadaczy, którzy nie dokonali rejestracji zwierzęcia (brak zgłoszenia rejestrującego – indywidualne/ lochy) a złożone zostało zgłoszenie uboju.
Dodano komunikaty o duplikacie dokumentu: "Istnieje dokument o numerze (tutaj numer dokumentu) wprowadzony w dniu (tutaj data) o godzinie (tu godzina wprowadzenia dokumentu), którego zawartość jest identyczna jak dokument, który chcesz wprowadzić? Czy na pewno chcesz wprowadzić dokument?" z opcjami do wyboru: "Tak, wprowadź dokument" i "Nie".
8. Zmiany w nazwach pól i obsłudze dokumentów
Wprowadzono zmiany w zakresie nazw pól, określania osoby zgłaszającej na dokumencie Informacja o wyłączeniu koniowatego z łańcucha żywnościowego (IWLZKON) oraz Wniosek o wydanie duplikatu, zastępczego lub nowego unikalnego dożywotniego dokumentu identyfikacyjnego (WDDIKON) oraz zmodyfikowano obsługę dokumentu IWLZKON.
9. Zmiany w prezentacji adresów działalności
Wprowadzono zmianę w zakresie prezentacji adresów działalności – dotyczy:
- kolumny Lokalizacja na liście działalności
- adresu prezentowanego w nagłówku w przeglądzie szczegółów działalności
- lokalizacji na liście powiązanych działalności w przeglądzie szczegółów producenta
Po zmianach adres w ww. polach będzie prezentowany w następujący sposób: przedrostek (np. ul. al. plac) Nazwa ulicy z numerem budynku i mieszkania (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice) albo nazwa miejscowości wraz z numerem nieruchomości (w mniejszych miejscowościach bez podziału na ulice) kod pocztowy i miejscowość (miejscowość zapisana WIELKIMI literami).
Oprac. Kamila Dłużewicz