Vion: „Żadnych zamknięć”
Firma spożywcza stara się znaleźć odpowiednich partnerów dla swoich niemieckich pracowników, firm, ich dostawców i klientów, którzy umożliwią rozwój i stabilną przyszłość. Zamknięcia nie są planowane. Celem Vion jest dalsze budowanie zrównoważonych, zintegrowanych łańcuchów wartości z rolnikami i klientami. Aby przyspieszyć realizację tej strategii w zmieniającym się otoczeniu rynkowym i silnej konkurencji ze strony krajów spoza UE, Vion skoncentruje się na produkcji i zaopatrzeniu w regionie Beneluksu (Belgia, Niderlandy, Luksemburg).
Tam producent żywności może umocnić swoją wiodącą pozycję na rynku wieprzowiny i wołowiny, a także w obszarach dobrostanu zwierząt i zrównoważonego rozwoju. Vion czerpie również korzyści ze swojej globalnej sieci sprzedaży i innowacyjnych możliwości wykorzystania całych zwierząt w oparciu o dane.
Żywe zainteresowanie niemieckimi ubojniami Vion
Niemieckie oddziały Vion mają przed sobą silną przyszłość, ponieważ korzystają z ugruntowanej działalności regionalnej i wiodących marek. Sprzedaż niemieckich oddziałów na początku 2024 roku spowodowała zatem dalsze zainteresowanie pozostałymi niemieckimi aktywami. W związku z tym spółka zdecydowała się dokonać przeglądu swoich opcji strategicznych. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.
W ostatnich latach Vion poczynił znaczne inwestycje w zrównoważoną produkcję, w tym w panele słoneczne, systemy chłodnicze i inne ulepszenia w zakresie śladu węglowego, a także w pionierskie projekty w obszarach dobrostanu zwierząt i bezpieczeństwa żywności.
CEO: „Szukamy najlepszego pomysłu na niemieckie lokalizacje”
Inwestycje te tworzą podstawę dla zrównoważonego przyszłego rozwoju niemieckich lokalizacji i oferują im atrakcyjną podstawę operacyjną. - Jesteśmy zdeterminowani, aby znaleźć dla naszego niemieckiego portfolio najsilniejszych partnerów, którzy zaoferują najlepszą koncepcję pomyślnego przyszłego rozwoju tych firm. Obiecujemy to naszym pracownikom, rolnikom i klientom – podkreśla dyrektor generalny Vion Ronald Lotgerink.
Vion stara się utrzymywać wszystkie relacje biznesowe i wypełniać wszystkie zobowiązania wobec partnerów do czasu zakończenia ewentualnych transakcji i zapewnienia płynnego przejścia.
Biznes w krajach Beneluksu bardziej zrównoważony?
- Aby osiągnąć nasz ambitny cel, jakim jest stanie się najbardziej zrównoważoną firmą mięsną w Europie, musimy wyznaczyć priorytety! Widzimy wyraźną szansę na poprawę naszej pozycji poprzez wykorzystanie naszego silnego dziedzictwa rolników i ugruntowanych sieci. Nasz plan zakłada skoncentrowanie się na produkcji w krajach Beneluksu, aby umocnić trwałą pozycję na rynkach krajowych i w UE – wyjaśnia Ronald Lotgerink, wyjaśniając strategiczne tło zmiany kursu.
Sprzedaż umożliwiłaby inwestycje
Niedawne wielomilionowe inwestycje w Groenlo, Tilburg i Boxtel w Holandii pokazują zaangażowanie firmy Vion w zrównoważoną organizację w regionie Beneluksu. Nacisk kładziony jest na dobrostan zwierząt, zrównoważony rozwój i wydajność. Poprzez możliwą sprzedaż w Niemczech Vion tworzy przestrzeń dla dalszych inwestycji w obszarach tworzących wartość dodaną w regionie Beneluksu.
11 lokalizacji w Niemczech
W Niemczech Vion posiada 11 filii, w których produkowane są produkty i produkty uboczne z wołowiny i wieprzowiny. W skład grupy wchodzi także firma zajmująca się handlem bydłem Vion zajmująca się hodowlą bydła oraz firma logistyczna Vion Move z lokalizacjami w Niemczech.
Źródło: topagrar.com