Dwumilionowy egzemplarz to ciągnik New Holland T7.225 o mocy 225 KM, jeden z najpopularniejszych modeli T7 produkowanych w fabryce w Basildon. Z tej okazji otrzymał on specjalne efektowne malowanie. Składają się na to: panele nadwozia w kolorze "candy blue", srebrno-czarnej grafiki New Holland przedstawiającej flagę Wielkiej Brytanii Union Jack oraz logo "2 000 000 Basildon Tractors", a także maski silnika w kształcie liścia New Holland. Traktor ma również czarne obręcze kół z cukierkowo niebieskimi krawędziami.
Historia fabryki
Otwarcie fabryki w Basildon w 1964 roku zbiegło się w czasie z wprowadzeniem nowej serii ciągników Ford 6X o mocy 37-65 KM, które miały być tam produkowane. Pierwszymi z dwóch milionów ciągników były modele 2000 Dexta, 3000 Super Dexta, 4000 Major i 5000 Super Major. W ciągu dwóch lat fabryka wyprodukowała 100 000 tych ciągników, a modele te stały się później powszechnie znane jako seria "Pre-Force", po wprowadzeniu na rynek w 1968 r. ciągników "Ford Force" 2/3/4/5000. Zaledwie rok później fabryka wyprodukowała 250-tysięczny ciągnik.
W 1984 roku wyprodukowano 500-tysięczny ciągnik z serii 10 z kabiną Q, wprowadzonej na rynek trzy lata wcześniej, która ostatecznie obejmowała modele od 2610 o mocy 44 KM do 8210 o mocy 116 KM, wprowadzając takie rozwiązania, jak przekładnia SynchroShift.
Pięć lat później, co zbiegło się w czasie z wprowadzeniem na rynek w 1989 r. III generacji serii 10, Basildon wyprodukował swój milionowy ciągnik. W tym roku obchodzono również 25-lecie produkcji w zakładzie, które uczczono wypuszczeniem specjalnej edycji ciągników 7810 Silver Jubilee.
W 1995 roku fabryka wyprodukowała swój 1 500 000 ciągnik, model serii 40, cztery lata po tym, jak przeszła w ręce nowego właściciela po zakupie firmy Ford New Holland zajmującej się sprzętem rolniczym przez Fiata, tworząc dzisiejszą markę New Holland.
W lipcu 2024 roku z linii produkcyjnej zjechał dwumilionowy ciągnik, co jest kamieniem milowym dla fabryki w Basildon i marki New Holland na całym świecie.
źródło: New Holland