Nowa seria ciągników John Deere po raz pierwszy została zaprezentowana podczas targów Commodity Classic w Houston (Teksas, USA). Tym razem ciągnik 9RX mogliśmy zobaczyć w Tarnowie Podgórnym w siedzibie firmy John Deere Polska.
Podczas pokazu zaproszeni goście mogli obejrzeć ciągnik John Deere 9RX830. Czym charakteryzuje się seria?
Czym się wyróżnia seria 9RX?
Nowa seria ciągników jest dobrze dostosowana do europejskiego rynku, tuż obok niezwykłej siły uciągu jest możliwość zachowania 3 metrów szerokości ciągnika (wąski rozstaw gąsienic wynoszący 224 cm). Producent podkreśla, że ciągniki wyróżnia przede wszystkim nowa rama z odlewami obciążników, dynamiczne wzornictwo i aż 50 nowych funkcji.
18 litrowy silnik JD18X
W serii ciągników 9RX zastosowano 18-litrowy silnik JD18X, który zapewnia do 913 KM maksymalnej mocy przy niskim zużyciu paliwa i do 4234 Nm momentu obrotowego w najwyższym modelu, przy uwzględnieniu normy Stage V bez konieczności stosowania płynu AdBlue.
Potrójna pompa hydrauliczna
Producent podkreśla, że opcjonalna potrójna pompa hydrauliczna o maksymalnym natężeniu przepływu do 636 l/min oraz hydrauliczny system inteligentnego zarządzania mocą (IPM), który w razie potrzeby zapewnia dodatkowe 40 KM, dostarczają wystarczającą moc nawet dla największych narzędzi hydraulicznych.
Nowa przekładnia
Nowa, w pełni mechaniczna przekładnia e21 PowerShift z funkcją Efficiency Manager przekazuje wysokie osiągi silnika i moment obrotowy na układ jezdny, a automatyka znana z przekładni e23 dba o komfort jazdy. 21 biegów jest rozmieszczonych w niewielkich odstępach, dzięki czemu operatorzy mogą łatwo ustawić odpowiednią prędkość do różnych zadań.
Nowe wózki gąsiennicowe
Firma zastosowała nowe wózki gąsienicowe z kołami napędowymi o większej średnicy 1200 mm, które charakteryzują się kątem opasania 110° co umożliwia zazębienie się z 7,5 klockami pasa jednocześnie. Maksymalna masa po dociążeniu wynosi 38 100 kg, co zapewnia efektywne przenoszenie mocy i momentu obrotowego na podłoże.
Większa wygoda traktorzysty
W nowej kabinie CommandView 4 Plus operatorzy mogą się cieszyć lepszym komfortem i widocznością, a także znacznie większą powierzchnią podłogi. Hałas i wibracje są zmniejszane przez nowe zawieszenie kabiny o trzech stopniach swobody w połączeniu z izolowaną ramą pomocniczą. Układ kierowniczy ActiveCommand Steering (ACSTM) dostosowuje siłę kierowania w zależności od prędkości jazdy, zapewniając łatwe i precyzyjne prowadzenie. Na osiągnięcie wyższej produktywności i komfortu wpływa obsługa kierownicy z zaledwie 3,5 obrotu kierownicy od blokady do blokady podczas jazdy w polu i 5 obrotów na drodze.
System szybkiego tankowania
Z kolei system szybkiego tankowania (z poziomu gruntu) umożliwia napełnienie zbiornika oleju napędowego o pojemności 1952 litrów (w zależności od kraju) w czasie krótszym niż 4 minuty, co dodatkowo zwiększa wydajność operacyjną. O wygodę codziennej obsługi zadbano przez łatwo dostępne z ziemi punkty serwisowe oraz przez nowy pomost serwisowy wokół kabiny. Do wydłużenia czasu pracy przyczyniają się większe odstępy między wymianami oleju hydraulicznego wynoszące 4000 godzin i opcjonalny wentylator o zmiennym kierunku przepływu.
Możliwości rolnictwa precyzyjnego
Ciągnik 9RX zapewnia zaawansowane funkcje inteligentnego rolnictwa, w tym wyświetlacz o przekątnej 12,8 cala G5Plus CommandCenter oraz pełną integrację rozwiązań John Deere Precision Ag Technology, np. zmienne dawkowanie, 1-Click-Go-AutoSetup, sterowanie sekcjami i pełna kompatybilność AEF ISOBUS. Ogólną wydajność zwiększają także standardowe funkcje, takie jak łączność JDLink, dokumentacja i DataSync. Z kolei bezpłatna aplikacja John Deere Operations Center służy jako centralna platforma łącząca maszyny, operatorów i pola, ułatwiając import danych i współpracę ze stronami trzecimi.