Zacznijmy jednak od najmocniejszego ciągnika tej marki, gdzie z 18-litrowego silnika można wycisnąć aż 913 KM maksymalnej mocy i moment obrotowy ponad 4000 Nm! Dotychczas najmocniejszy seryjnie produkowany ciągnik Case IH Quadtrac 715 dysponuje mocą maksymalną 778 KM.
W nowej serii 9RX John Deere wprowadzaj trzy zupełnie nowe modele, które są również dobrze dostosowane do rynków europejskich, bo obok niezwykłej siły uciągu ma możliwość zachowania 3 metrów szerokości ciągnika (wąski rozstaw gąsienic wynoszący 224 cm) i wykorzystuje najnowsze technologie rolnictwa precyzyjnego. Ciągniki wyróżnia, nowa rama z odlewami obciążników, dynamiczne wzornictwo i aż 50 nowych funkcji.
Duży silnik JD18X
Pod masą zaprezentowanych właśnie ciągników 9RX jest 18-litrowy silnik JD18X, który zapewnia do 913 KM maksymalnej mocy przy niskim zużyciu paliwa i do 4234 Nm momentu obrotowego w najwyższym modelu, przy uwzględnieniu normy Stage V bez konieczności stosowania płynu AdBlue.
Producent podkreśla, że opcjonalna potrójna pompa hydrauliczna o maksymalnym natężeniu przepływu do 636 l/min oraz hydrauliczny system inteligentnego zarządzania mocą (IPM), który w razie potrzeby zapewnia dodatkowe 40 KM, dostarczają wystarczającą moc nawet dla największych narzędzi hydraulicznych.
Nowa, w pełni mechaniczna przekładnia e21 PowerShift z funkcją Efficiency Manager przekazuje wysokie osiągi silnika i moment obrotowy na układ jezdny, a automatyka znana z przekładni e23 dba o komfort jazdy. 21 biegów jest rozmieszczonych w niewielkich odstępach, dzięki czemu operatorzy mogą łatwo ustawić odpowiednią prędkość do różnych zadań.
Firma zastosowała nowe wózki gąsienicowe z kołami napędowymi o większej średnicy 1200 mm, które charakteryzują się kątem opasania 110° co umożliwia zazębienie się z 7,5 klockami pasa jednocześnie. Maksymalna masa po dociążeniu wynosi 38 100 kg, co zapewnia efektywne przenoszenie mocy i momentu obrotowego na podłoże. Zwiększona moc nowego 9RX wymaga nieco większej konstrukcji pojazdu, ale minimalny poziom nacisku na podłoże dzięki większej powierzchni styku gąsienicy pozostaje na poziomie 0,58 kg/cm², co jest porównywalne z obecnymi mniejszymi modelami 9RX.
Większa wygoda traktorzysty
Amerykańscy inżynierowie zadbali o nową kabinę CommandView 4 Plus, gdzie operatorzy mogą się cieszyć lepszym komfortem i widocznością, a także znacznie większą powierzchnią podłogi. Hałas i wibracje są zmniejszane przez nowe zawieszenie kabiny o trzech stopniach swobody w połączeniu z izolowaną ramą pomocniczą. Układ kierowniczy ActiveCommand Steering (ACSTM) dostosowuje siłę kierowania w zależności od prędkości jazdy, zapewniając łatwe i precyzyjne prowadzenie. Na osiągnięcie wyższej produktywności i komfortu wpływa obsługa kierownicy z zaledwie 3,5 obrotu kierownicy od blokady do blokady podczas jazdy w polu i 5 obrotów na drodze.
Z kolei system szybkiego tankowania (z poziomu gruntu) umożliwia napełnienie zbiornika oleju napędowego o pojemności 1952 litrów (w zależności od kraju) w czasie krótszym niż 4 minuty, co dodatkowo zwiększa wydajność operacyjną. O wygodę codziennej obsługi zadbano przez łatwo dostępne z ziemi punkty serwisowe oraz przez nowy pomost serwisowy wokół kabiny. Do wydłużenia czasu pracy przyczyniają się większe odstępy między wymianami oleju hydraulicznego wynoszące 4000 godzin i opcjonalny wentylator o zmiennym kierunku przepływu.
Możliwości rolnictwa precyzyjnego
Ciągnik 9RX zapewnia zaawansowane funkcje inteligentnego rolnictwa, w tym wyświetlacz o przekątnej 12,8 cala G5Plus CommandCenter oraz pełną integrację rozwiązań John Deere Precision Ag Technology, np. zmienne dawkowanie, 1-Click-Go-AutoSetup, sterowanie sekcjami i pełna kompatybilność AEF ISOBUS. Ogólną wydajność zwiększają także standardowe funkcje, takie jak łączność JDLink, dokumentacja i DataSync. Z kolei bezpłatna aplikacja John Deere Operations Center służy jako centralna platforma łącząca maszyny, operatorów i pola, ułatwiając import danych i współpracę ze stronami trzecimi.
Nowe kombajny John Deere S7
Nowe kombajny S7, zbudowane na bazie popularnej serii S700, są wyposażone w silniki JDX najnowszej generacji. Model S7 700 ma 9-litrowy silnik JD9X, natomiast w S7 800, S7 850 i S7 900 wyposażono silnik JD14X o pojemności 13,6 litra (jak w modelu X9). Firma podkreśla, że silnik JD14X z funkcją HarvestMotion może uzyskać maksymalną moc przy zmniejszonej prędkości obrotowej silnika, wynoszącej zaledwie 2000 obr./min. Nowy S7 ma też ten sam system zarządzania resztkami pożniwnymi co kombajny X9, który dodatkowo zwiększa ogólną efektywność pracy. Ślimak wyładowczy w kombajnach S7 ma ponadto regulowaną końcówkę rury wyładowczej, którą można sterować z kabiny, aby łatwiej i dokładniej napełniać wóz przeładowczy.
Wygląd kombajnów S7 nawiązuje do stylu modelu John Deere X9, między innymi przez dynamiczną sylwetkę paneli bocznych, a nowe nazewnictwo symbolizuje nową technologię separatora, rodzinę modeli i ogólną sprawność, a w przyszłości kolejnym nazwom poszczególnych modeli będą odpowiadać dalsze istotne usprawnienia.
Automatyka zbioru roślin
Kombajny S7 są wyposażone w systemy automatyki zbioru, do których należą rozwiązania takie jak:
- automatyzacja ustawień kombajnu, dzięki której parametry robocze są automatycznie regulowane podczas zbioru według jednej z trzech strategii pracy z uwzględnieniem strat ziarna, zanieczyszczeń w zbiorniku ziarna oraz ilości uszkodzonych ziaren,
- Predictive Ground Speed Automation – system pobiera informacje o zbieranym plonie z kliku różnych źródeł, takich jak satelitarne mapy biomasy i aktualne dane z kamer umieszczonych na dachu kabiny, aby określać wysokość roślin czy obecność wyległych plonów i odpowiednio dostosowywać prędkość roboczą w czasie rzeczywistym.
Wygoda i precyzja w kabinie
W nowej kabinie — takiej samej jak w sztandarowym modelu X9 — znajduje się wyświetlacz CommandCenter G5Plus, dzięki któremu dostępne są inteligentne funkcje takie jak AutoTrac, AutoTrac Turn Automation, Dokumentacja i DataSync. Ponadto nowy wyświetlacz słupka narożnego ma przyjazny dla użytkownika interfejs, a cyfrowe odczyty parametrów eksploatacyjnych kombajnu poprawiają ogólną jakość pracy operatora.
Jak chwali się producent, zintegrowany odbiornik satelitarny StarFire zapewnia wyjątkową stabilność sygnału i dokładność między przejazdami na poziomie 2,5 cm. Zintegrowane funkcje rolnictwa precyzyjnego uzupełnia system JDLink, który oferuje dwukierunkową łączność, pozwalającą na automatyczne przesyłanie danych o zbiorze i o maszynie do John Deere Operations Center oraz na zdalne monitorowanie pracy w czasie rzeczywistym, co ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji czasu sprawności operacyjnej podczas żniw.
Targi Commodity Classic 2024 odbywają się w dniach 28 lutego – 2 marca w George R. Brown Convention Center w Houston w Teksasie.W halach tego kompleksu swoją ofertę prezentuję ponad 400 wystawców.
Teksas to drugi co do wielkości stan USA. Ma więcej gospodarstw i rancz niż jakikolwiek inny w Stanach Zjednoczonych. Podstawowymi uprawami w Teksasie są bawełna, kukurydza, zboża paszowe, ryż i pszenica. Jednakże istnieje również mnóstwo innych upraw, takich jak orzeszki ziemne, słoneczniki, warzywa, trzcina cukrowa i cytrusy.