StoryEditor

Trzy sposoby na luzy w sworzniach – jak to naprawić? [FILM]

Niwelacja luzów na połączeniach sworzniowych przez zamontowanie nowych tulei i sworzni nie zawsze jest wystarczająca. Gdy luzy są zbyt duże, jedyną metodą naprawy jest napawanie i wytaczanie otworów od nowa.

21.08.2024., 16:09h

Powstawanie luzów na połączeniach sworzniowych na karetce ładowarki lub ładowacza czołowego to normalne zużycie eksploatacyjne. Naturalnym środowiskiem pracy każdej ładowarki jest kurz i pył, ich drobinki wnikają w wypracowane połączenia, co znacznie przyspiesza zużycie ruchomych elementów. Najlepszym sposobem wypychania zanieczyszczeń jest regularne smarowanie.

Zobacz także: Cztery sposoby wysiewu wapna [TEST ROZSIEWACZY I NAWOZU]

O tym trzeba pamiętać: regularna kontrola luzów i smarowanie

W ładowarkach teleskopowych nie tylko karetka mocowania osprzętu mocno dostaje w kość. Ogromnym obciążeniom poddawany jest główny sworzeń mocowania ramienia teleskopu i sworznie mocowania siłowników podnoszących. Jak mówią mechanicy, którzy mają również doświadczenie w naprawie i regeneracji maszyn budowlanych, nie materiału, który byłby niezniszczalny. Chodzi tutaj o materiał, z którego są wykonane sworznie i tuleje ślizgowe na połączeniach sworzniowych. Newralgiczne punkty na każdej maszynie z biegiem lat będą zużywać się pomimo smarowania.

Najważniejsze jest regularne kontrolowanie luzów i ich eliminowanie. Jeśli nie będziemy ...

Pozostało 88% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
19. grudzień 2024 15:52