Powstawanie luzów na połączeniach sworzniowych na karetce ładowarki lub ładowacza czołowego to normalne zużycie eksploatacyjne. Naturalnym środowiskiem pracy każdej ładowarki jest kurz i pył, ich drobinki wnikają w wypracowane połączenia, co znacznie przyspiesza zużycie ruchomych elementów. Najlepszym sposobem wypychania zanieczyszczeń jest regularne smarowanie.
Zobacz także: Cztery sposoby wysiewu wapna [TEST ROZSIEWACZY I NAWOZU]
O tym trzeba pamiętać: regularna kontrola luzów i smarowanie
W ładowarkach teleskopowych nie tylko karetka mocowania osprzętu mocno dostaje w kość. Ogromnym obciążeniom poddawany jest główny sworzeń mocowania ramienia teleskopu i sworznie mocowania siłowników podnoszących. Jak mówią mechanicy, którzy mają również doświadczenie w naprawie i regeneracji maszyn budowlanych, nie materiału, który byłby niezniszczalny. Chodzi tutaj o materiał, z którego są wykonane sworznie i tuleje ślizgowe na połączeniach sworzniowych. Newralgiczne punkty na każdej maszynie z biegiem lat będą zużywać się pomimo smarowania.
Najważniejsze jest regularne kontrolowanie luzów i ich eliminowanie. Jeśli nie będziemy ...