StoryEditor

Trzy sposoby na luzy w sworzniach – jak to naprawić? [FILM]

Niwelacja luzów na połączeniach sworzniowych przez zamontowanie nowych tulei i sworzni nie zawsze jest wystarczająca. Gdy luzy są zbyt duże, jedyną metodą naprawy jest napawanie i wytaczanie otworów od nowa.

21.08.2024., 16:09h

Powstawanie luzów na połączeniach sworzniowych na karetce ładowarki lub ładowacza czołowego to normalne zużycie eksploatacyjne. Naturalnym środowiskiem pracy każdej ładowarki jest kurz i pył, ich drobinki wnikają w wypracowane połączenia, co znacznie przyspiesza zużycie ruchomych elementów. Najlepszym sposobem wypychania zanieczyszczeń jest regularne smarowanie.

Zobacz także: Cztery sposoby wysiewu wapna [TEST ROZSIEWACZY I NAWOZU]

O tym trzeba pamiętać: regularna kontrola luzów i smarowanie

W ładowarkach teleskopowych nie tylko karetka mocowania osprzętu mocno dostaje w kość. Ogromnym obciążeniom poddawany jest główny sworzeń mocowania ramienia teleskopu i sworznie mocowania siłowników podnoszących. Jak mówią mechanicy, którzy mają również doświadczenie w naprawie i regeneracji maszyn budowlanych, nie materiału, który byłby niezniszczalny. Chodzi tutaj o materiał, z którego są wykonane sworznie i tuleje ślizgowe na połączeniach sworzniowych. Newralgiczne punkty na każdej maszynie z biegiem lat będą zużywać się pomimo smarowania.

Najważniejsze jest regularne kontrolowanie luzów i ich eliminowanie. Jeśli nie będziemy ...

Pozostało 88% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. styczeń 2025 15:34