Irum Tagro 102 to rumuński ciągnik, który przyciąga uwagę swoim budżetowym charakterem i prostotą. Redakcja Profi Technika postanowiła sprawdzić, jak ten kompaktowy ciągnik radzi sobie w polu, orce i transporcie. Czy warto zainwestować w maszynę za nieco ponad 200 tysięcy złotych?
Zobacz też: Pöttinger przedstawił nowe brony Fox i Lion
Rumunia stawia na budżetowe ciągniki. Co oferuje Irum Targo 102?
W dobie skomplikowanej elektroniki i zaawansowanych technologii wielu rolników poszukuje prostych, niezawodnych ciągników do mniejszych gospodarstw lub jako wsparcia w większych operacjach rolnych. Redakcja Profi Technika postanowiła przetestować Irum Tagro 102 – ciągnik, który wyróżnia się brakiem skomplikowanych systemów komputerowych, ale wyposażony został w elektrohydrauliczne sterowanie podnośnikiem, blokadę mechanizmu różnicowego oraz przedni napęd.
Sportowy wygląd i prostota konstrukcji
Mimo swojej prostej konstrukcji Irum Tagro od razu zwraca swoją uwagę oryginalnym wyglądem. Choć bazowy kolor ciągnika to czerwień, polski importer postawił na bardziej odważną, czarną wersję z białym paskiem przypominającym styl wyścigowych samochodów. Wygląd ciągnika może budzić emocje, jednak to, co najbardziej interesowało redakcję Profi, to jego wydajność i oszczędność w codziennej pracy.
Silnik – niska emisja i oszczędność paliwa
Redaktorzy przetestowali ciągnik w różnych warunkach polowych, m.in. z 4-skibowym pługiem o szerokości 1,7 metrów, a także z 3-metrową broną talerzową oraz w transporcie z pełną przyczepą pszenicy. Pod maską Tagro 102 kryje się czterocylindrowy silnik FPT o mocy 102 KM. Redakcja Profi zwróciła uwagę na niskie zużycie paliwa oraz płynne wchodzenie silnika na obroty nawet podczas obciążenia, jak np. podczas orki. Zbiornik paliwa o pojemności 110 litrów wystarczył na cały dzień pracy w polu, a 20-litrowy zbiornik AdBlue nie wymagał uzupełnienia nawet po wielogodzinnym teście.
Komfort kabiny – nie dla każdego
Choć Irum Tagro 102 zaskoczył redakcję oszczędnością paliwa i solidną wydajnością, kabina ciągnika budziła mieszane uczucia. Jest stosunkowo krótka, co może stanowić problem dla wyższych operatorów. Hałas wewnątrz kabiny osiągał 82 dB(A), co czyni go dość głośnym – może być konieczne używanie słuchawek ochronnych podczas długiej pracy.
Więcej szczegółów poznasz na Profi Technika. Tam się dowiesz:
- Ile biegów ma ciągnik Irum Tagro?
- Jakie jest zużycie paliwa ciągnika Irum Tagro 102 podczas pacy w polu?
- Jak Redakcja zrobiła pomiary zużycia paliwa?
- Jak steruje się ciągnikiem Irum Tagro?
- Dla jakich gospodarstw nadaje się ten ciągnik?