StoryEditor

Irum Tagro 102 można kupić za 200 tys. zł! Jak się sprawdził ciągnik z Rumunii w teście?

Irum Tagro 102 to ciągnik, który kusi prostotą i ceną. Redakcja Profi Technika przetestowała jego moc, spalanie i komfort pracy. Czy to dobry wybór dla rolników?

20.10.2024., 18:00h

Irum Tagro 102 to rumuński ciągnik, który przyciąga uwagę swoim budżetowym charakterem i prostotą. Redakcja Profi Technika postanowiła sprawdzić, jak ten kompaktowy ciągnik radzi sobie w polu, orce i transporcie. Czy warto zainwestować w maszynę za nieco ponad 200 tysięcy złotych?

Zobacz też: Pöttinger przedstawił nowe brony Fox i Lion

Rumunia stawia na budżetowe ciągniki. Co oferuje Irum Targo 102?

W dobie skomplikowanej elektroniki i zaawansowanych technologii wielu rolników poszukuje prostych, niezawodnych ciągników do mniejszych gospodarstw lub jako wsparcia w większych operacjach rolnych. Redakcja Profi Technika postanowiła przetestować Irum Tagro 102 – ciągnik, który wyróżnia się brakiem skomplikowanych systemów komputerowych, ale wyposażony został w elektrohydrauliczne sterowanie podnośnikiem, blokadę mechanizmu różnicowego oraz przedni napęd.

Sportowy wygląd i prostota konstrukcji

Mimo swojej prostej konstrukcji Irum Tagro od razu zwraca swoją uwagę oryginalnym wyglądem. Choć bazowy kolor ciągnika to czerwień, polski importer postawił na bardziej odważną, czarną wersję z białym paskiem przypominającym styl wyścigowych samochodów. Wygląd ciągnika może budzić emocje, jednak to, co najbardziej interesowało redakcję Profi, to jego wydajność i oszczędność w codziennej pracy.

Silnik – niska emisja i oszczędność paliwa

Redaktorzy przetestowali ciągnik w różnych warunkach polowych, m.in. z 4-skibowym pługiem o szerokości 1,7 metrów, a także z 3-metrową broną talerzową oraz w transporcie z pełną przyczepą pszenicy. Pod maską Tagro 102 kryje się czterocylindrowy silnik FPT o mocy 102 KM. Redakcja Profi zwróciła uwagę na niskie zużycie paliwa oraz płynne wchodzenie silnika na obroty nawet podczas obciążenia, jak np. podczas orki. Zbiornik paliwa o pojemności 110 litrów wystarczył na cały dzień pracy w polu, a 20-litrowy zbiornik AdBlue nie wymagał uzupełnienia nawet po wielogodzinnym teście.

Komfort kabiny – nie dla każdego

Choć Irum Tagro 102 zaskoczył redakcję oszczędnością paliwa i solidną wydajnością, kabina ciągnika budziła mieszane uczucia. Jest stosunkowo krótka, co może stanowić problem dla wyższych operatorów. Hałas wewnątrz kabiny osiągał 82 dB(A), co czyni go dość głośnym – może być konieczne używanie słuchawek ochronnych podczas długiej pracy.

image

Przegląd techniczny ciągników: KRIR wnioskuje o kontrole na gospodarstwie. Co odpowiedziało ministerstwo?

Więcej szczegółów poznasz na Profi Technika. Tam się dowiesz:

  • Ile biegów ma ciągnik Irum Tagro?
  • Jakie jest zużycie paliwa ciągnika Irum Tagro 102 podczas pacy w polu?
  • Jak Redakcja zrobiła pomiary zużycia paliwa?
  • Jak steruje się ciągnikiem Irum Tagro?
  • Dla jakich gospodarstw nadaje się ten ciągnik?
Maria Khamiuk
Autor Artykułu:Maria Khamiukdziennikarz, współpracownik PWR Online
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
15. listopad 2024 14:09