Wóz asenizacyjny X-Trem2 zastąpił dotychczasowy model X-Trem. Model X-Trem od chwili pojawienia się w 2010 roku oferował jednocześnie zbiornik o dużej pojemności, zwrotność i koła o dużej średnicy, dzięki czemu tylko nieznacznie wgniatał podłoże podczas rozlewania gnojowicy. Jak podkreśla producent, druga wersja wozu zachowuje wszystkie cechy pierwszej, jest jednak na wyższym poziomie. Ta maszyna konstrukcyjnie jest spokrewniona z innym wozem z oferty marki Joskin, jakim jest model Volumetra. W związku z tym wersja X-TREM2 nie będzie umieszczona na podwójnej ramie, ale zyska taką samą ramę Heavy duty jak wóz Volumetra, która będzie scalona ze zbiornikiem.
W połączeniu z wyjściowymi założeniami projektowymi wozu X-Trem, taka zmiana jest korzystna. Obecnie szerokość ramy wynosi 900 mm z przodu, po czym ulega ona zwężeniu do 600 mm (poprzednio 760 mm) na odcinku mocowania kół i do końca już się nie zmienia.
Aby maksymalnie wykorzystać to nowe zwiększenie szerokości (160 mm przy kołach i 250 mm z tyłu), wóz X-Trem2 będzie występował w dwóch wariantach: X-Trem2 typu D i X-Term2 typu XT. Pierwsza kategoria będzie dostępna ze standardowymi kołami typu 800/60R32 (Ø 1800 mm x 800 mm, wbudowanie przewidziane do kół Ø 1820 mm), a druga także ze standardowymi kołami, ale o jeszcze większej średnicy (Ø 1986 mm x 925 mm, wbudowanie przewidziane do kół Ø 2020 mm). Każdy z obu wariantów będzie występował w trzech modelach o różnej pojemności: 16 000, 18 000 i 20 000 litrów.
Dzięki zwiększonej powierzchni kontaktu opon z podłożem nacisk wywierany przez pojazd rozkłada się jeszcze bardziej równomiernie. Ślady opon na glebie są wyraźnie płytsze. Zwarta budowa maszyny, dzięki zintegrowanej ramie, sprawia, że ma ona bardzo nisko położony środek ciężkości. Ta cecha nie tylko ułatwia pracę przy użyciu szerokich ramp rozlewających, ale także znacznie zwiększa stabilność i komfort jazdy.
Prezentowany w Hanowerze wóz ma nowy układ jezdny. W miejscu Hydro-Tandemu, wszystkie modele mają układ typu Hydro-Pendul. Każda oś jest tu montowana na dwóch hydraulicznych siłownikach dwukierunkowych, umieszczonych z obu stron ramy. A zatem każda oś jest z nią połączona za pomocą przegubowej trójkątnej konstrukcji. Ten rodzaj zawieszenia, używany już w wywrotkach TP.
Układ jezdny, wóz X-Trem2 będzie wyposażony w oś skrętną wymuszającą. Została ona jednak przeprojektowana. Przednia oś pełni teraz rolę, która w pierwszej wersji wozu X-Trem przypadała osi tylnej. Efektem tej zmiany jest większa zwrotność pojazdu.
Wozy asenizacyjne X-Trem2 można wyposażyć w pompy próżniowe, krzywkowe czy zestaw Vacu-storm. Pompy próżniowe obejmują modele od Jurop PNR 155 (15 500 l/min) do Jurop DL 250 (25 000 l/min). Co do modeli krzywkowych, to w standardzie będą montowane pompy Vogelsang VX186-260 (6 000 l/min), natomiast pompa VX186-368Q (9 000 l/min) będzie proponowana w opcji. W maszynach wyposażonych w system Vacu-Storm zamontowana będzie pompa próżniowa połączona z pompą odśrodkową Storm 10 000 l/min umieszczoną na końcu dyszla, co ma zapewnić optymalne rozprowadzanie gnojowicy na większej powierzchni. Zestaw pomp jest wmontowany w dyszel i łatwo dostępny, zatem jego konserwacja jest całkowicie bezproblemowa.