Zaprojektowane pod kątem wielkogabarytowych pojazdów rolniczych rozwiązanie stanowi przełom w transporcie rolniczym. Podczas pracy na polu zachowuje się jak opona rolnicza, a podczas jazdy po drodze szybkiego ruchu zamienia się w oponę drogową, pozwalając jechać szybko, bezpiecznie i płynnie.
Koncepcja bezpośredniego transportu
Dzięki specjalnemu ogumieniu wielkogabarytowe pojazdy rolnicze nie powinny już dłużej oczekiwać na załadunek zbiorów na krawędzi pola, lecz wjeżdżać bezpośrednio na pole i pracować obok kombajnu, a po pełnym załadunku wracać na drogę, aby przetransportować zbiory dalej z prędkością sięgającą nawet 100 km/h. Jak podkreśla producent, ta nowa koncepcja bezpośredniego transportu eliminuje potrzebę stosowania dodatkowych sprzętów (np. wozów przeładowczych), co przekłada się na mniejsze wykorzystanie siły roboczej, czasu i paliwa przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności pracy. Opona ma konstrukcję radialną ze stalowym opasaniem, co jak zaznacza Alliance zapewnia dobrą przyczepność i pozwala na dużą ładowność, a z drugiej strony sprawdza się podczas jazdy po drodze.
Centralne pompowanie kół
Receptą firmy Alliance na szybie dostosowanie opony do skrajnych warunków (pole/droga) jest system centralnego pompowania kół, który szybko zmienia ciśnienie z wysokiego, wymaganego do jazdy po drodze na niskie, odpowiednie do pracy na polu, i odwrotnie, znacznie zwiększając wydajność pracy. Zakres regulacji ciśnienia w oponach wynosi od 0,8 bara do pracy na polu do 6,5 bara do jazdy po drodze.