Na oficjalny pokaz będzie trzeba nieco poczekać. Tak czy inaczej Steyr nie planował przywieźć kompletnego ciągnika na Targi Agritechnika do Hanoweru, ale widoczny na zdjęciu otwierającym zestaw podzespołów. Chodziło o to, aby pokazać, jak on w ogóle działa. Jest to rozwinięcie oryginalnej wersji koncepcyjnej. Steyr Hybrid Drivetrain Konzept pozostaje studium projektowym, które samo w sobie nie wejdzie do produkcji, ale zawiera rozwiązania, które w przyszłości mogą znaleźć zastosowanie w ciągnikach produkcyjnych.
Ciągnik został zakwalifikowany przez DLG do nagrody Agrifuture Concept. W drugiej rundzie z listy zostanie wyłonionych pięć koncepcji przez jury powołane przez DLG, składające się z niezależnych międzynarodowych ekspertów. Zdalna ceremonia wręczenia nagród odbędzie się już niebawem, bo 15 lutego 2022 r.
Blok FPT (napęd i przekładnia) nie jest bezpośrednio podłączony do generatora, jak było widać na targach Agritechnica 2019. Różni się również tym, że energia elektryczna jest wykorzystywana jako elektryczna nakładka na bardziej tradycyjny układ napędowy (nie ma silników na kołach).
Steyr wykorzystuje energię elektryczną do płynnego przekazywania mocy, niekoniecznie polegając na charakterystyce silnika. Oznacza to, że nie jest już konieczne rekonfigurowanie przekładni zaprojektowanej dla ciągnika, aby dostosować ją do lepszych osiągów.
Zobacz inne koncepcje DLG-Agrifuture
Źródło: profitechnika.pl
Fot. Steyr