
Prawidłowo wyregulowana zbieżność kół w ciągniku sprawia, że pojazd sam utrzymuje prosty kierunek jazdy i nie trzeba go korygować kierownicą. Dodatkowo wyeliminowane zostaje zjawisko tzw. trzepotania kół i mamy pewność, że przednie ogumienie nie będzie się zużywać w przyspieszonym tempie.
O ile opony na oś kierowaną do polskich ciągników C-330 czy C-360 to niewielki wydatek (od ok. 400 zł brutto za komplet), to szerokie napędowe ogumienie kosztuje nawet kilkanaście tysięcy złotych. Dlatego warto poświęcić odrobinę czasu, by skontrolować ten parametr i ewentualnie wykonać jego korektę. Do regulacji nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, wystarczą dwie listewki.
O zbieżności, czyli schodzeniu się kół do środka pojazdu mówimy w przypadku ciągników z przednią osią nienapędową. Wówczas odległość mierzona pomiędzy krawędziami felg z przodu jest mniejsza niż odległość z tyłu.
Zachęcam do obejrzenia filmu poradnikowego!
Wypróbuj top agrar Polska - zamów bezpłatny egzemplarz!Zachęcam do obejrzenia filmu poradnikowego!