
Jak twierdzi producent prowadzenie za pomocą wielofunkcyjnej dźwigni jazdy SmartTouch poprawia elastyczność i produktywność. Pionowa dźwignia umożliwia naturalne ustawienie dłoni podczas sterowania prędkością i kierunkiem jazdy ciągnika. Z kolei przyciski funkcyjne umożliwiają obsługę maszyny bez zbędnego przemieszczania dłoni.
Ekran dotykowy o przekątnej 9 cali został zaprojektowany tak, aby wszystkie funkcje na tym terminalu można włączyć za pomocą maksymalnie dwóch przeciągnięć lub stuknięć, a naciśnięcie przycisku Home spowoduje przeniesienie do ekranu głównego. Nawigacja jest logiczna, a ustawienia zapisywane są automatycznie. Wszystkie funkcje technologiczne są zintegrowane na jednym ekranie - bez względu na to czy potrzeba kontrolować funkcję Auto-Guide, kamery czy ISOBUS. Dzięki temu w kabinie nie potrzeba żadnych dodatkowych ekranów.
Używając terminala SmartTouch można zaprogramować do 9 różnych funkcji hydraulicznych. Wprowadzanie ustawień jest intuicyjne, a to dzięki dużym elementom sterującym i logicznemu rozlokowaniu funkcji. Do wybranej funkcji można przypisać dowolny zawór hydrauliczny i na odwrót. Za pomocą dowolnej dźwigni lub joysticka hydraulicznego można sterować dowolnym przednim/tylnym zaworem hydraulicznym – w tym ładowaczem przednim i podnośnikiem.
Na dźwigni napędu znajdują się dwa programowalne przyciski pamięci, a kolejny znajduje się na podkładce dotykowej. Przyciski pamięci można wykorzystać do zapisywania pojedynczego działania lub sekwencji U-Pilot. Używając przycisków pamięci M1, M2 i M3 można w prosty sposób zaprogramować dowolną funkcję ciągnika, a wszystkie ustawienia zostaną automatycznie zapisane w Twoich profilach.
Dzięki funkcji U-Pilot Valtra SmartTouch oferuje wygodne zarządzanie na uwrociu. Można skonfigurować daną sekwencję rejestrując ją podczas jazdy lub z wyprzedzeniem używając do tego 9-calowego ekranu dotykowego. Przyciski M1, M2 i M3 można skonfigurować tak, aby odpowiadały za trzy całkowicie różne sekwencje. Wszystkie ustawienia są zapisywane w odpowiednim profilu (np. oranie).
Na podłokietniku znajdują się dwie podkładki dotykowe. Przyciski są bardzo łatwe do zlokalizowania i naciśnięcia, ponieważ zaprojektowano je wykorzystując miękkie materiały i stosując różne kształty. Sterowanie radiem, światłami roboczymi, a także wiele innych funkcji zostało zintegrowanych z podkładkami dotykowymi. Jednym z najważniejszych przycisków jest główny przycisk aktywowania, służący do włączania układu hydraulicznego, funkcji Auto-Guide oraz przycisków pamięci. (źródło: materiały firmowe)