Nową Proximę czeka szereg innowacji i usprawnień funkcjonalnych. Najważniejszą zmianą jest nowy, czterocylindrowy, doładowany silnik Deutz o mocy 97-125 KM, spełniający normę emisji Stage V.
Silniki marki Deutz
„Najbardziej fundamentalną zmianą jest przejście ze Stage IIIB na normę emisji Stage V z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym z doładowaniem TCD 3.6 o mocy 97-125 KM firmy Deutz AG” – mówi Marek Buchar, dyrektor techniczny Zetor Tractors a.s.
Zgodność z normą zapewnia filtr cząstek stałych (DPF) wraz z recyrkulacją spalin, selektywną redukcją katalityczną (SCR) i katalizatorem utleniającym (DOC). Silnik wyposażony jest w system wtrysku common rail. Będzie też nowy wydech, a praca silnika ma być cichsza i płynniejsza.
Czystość oleju
Nadal dostępne będą trzy linie modelowe: Proxima CL, Proxima GP i najmocniejsza Proxima HS. Ciągnik oferuje m.in. ulepszone sterowanie na desce rozdzielczej, zbiornik AdBlue o pojemności 21 l czy wskaźnik zanieczyszczenia oleju przekładniowego. Jest łatwo dostępny pod kabiną ciągnika i umożliwia kierowcy łatwe i szybkie sprawdzenie czystości oleju.
Z przodu kabiny znajduje się również dodatkowy wylot sprężonego powietrza, co daje możliwość wygodniejszego czyszczenia chłodnic. Ale może być również używany np. do pompowania opon. Na życzenie Proxima może być wyposażona w zewnętrzną zamykaną skrzynkę narzędziową, która ma ulepszone mocowanie i większą nośność.
To już 18 lat
Warto przypomnieć, że pierwsza Proxima pojawiła się na rynku w 2004 roku. Od tamtej pory wyprodukowano ponad 36 tys. tych ciągników. Nadal należą do najpopularniejszych modeli marki Zetor. Producent wylicza zalety swojego traktora: Proxima jest poszukiwana ze względu na prostotę, niezawodność i oszczędność, a na osiemnaste urodziny otrzyma kilka usprawnień funkcjonalnych, które mają go uczynić jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów.
opr. jj