
– Zaczyna się od wyjątkowej krzywizny klocków bieżnika – mówi Ruud Nijland, szef działu sprzedaży opon rolniczych i przemysłowych w Europie w firmie Apollo Vredestein. – Są ustawione poprzecznie do kierunku jazdy w pobocznicy - zapewniając maksymalną przyczepność i mniejsze zużycie paliwa na polu i zorientowane prawie w kierunku jazdy w środku opony, zmniejszając opór toczenia, hałas i wibracje. Przestrzeń między klockami zwiększa się od linii środkowej do ramienia, co oznacza, że nie są one równoległe do siebie – dodaje.
Firma Vredestein zaplanowała, aby przestrzeń między klockami rozszerzała się na zewnątrz w kierunku ramienia, nie pozwalając, aby gleba utknęła między. Opona zapewnia optymalną przyczepność, nawet na ciężkich glebach, a ciągnik pozostawia mniej zanieczyszczeń na drodze podczas odchodzenia.
W środku opony jest więcej gumy, co zmniejsza tarcie na nawierzchni i zwiększa odporność na zużycie. Specjalna mieszanka zapewnia niezrównaną odporność na zużycie i dodatkową odporność na uszkodzenia i przebicia. Solidna konstrukcja nosa zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność, aby zachować promień skrętu na uwrociach. Natomiast współczynnik prędkości D (do 65 km / h) pozwala na zwiększenie obciążenia o 10% lub obniżenie ciśnienia o 10%.